Sup Sawi

Wednesday, October 19, 2011

Sup sayur yang paling senang & paling saya suka.  Kalau takde selera sangat, inilah lauk utk nasi saya hari tu.  Time diet dulu, saya hirup semangkuk sup ni tanpa nasi untuk dinner.  Mujurlah lepas kahwin & ada anak takde masalah berat badan sgt, maybe sebab full breastfeed kan...

Haa.. satu lagi.. inilah juga lauk saya time dalam pantang.  Biasanya ditambah extra black pepper & kadang² ayam.  Saya lagi suka letak bilis or udang dalam sayur ni & telur...

Nak buatnya senang sangat.. tumiskan (minyak sesudu 2 je tau) bwg besar, bwg putih & ikan bilis.  Dah wangi, masukkan air (ikutla nak byk mana).  Boleh tambah kiub ayam sikit jika suka.  Bila air dah mendidih, saya pecahkan telur.  Biasa sekali masak sampai 3 biji telur saya guna sebab anak² suka makan sup ni dgn nasi putih.  Telur dah hampir beku, masukkan sawi. Then perasakan dengan garam.

0 comments:

Post a Comment