POLA CUTE KIMONO SHOE

Tuesday, September 8, 2015
Saya dapat pola ni dari FB, rasanya salah seorang ahli group menjahit yang post.  Saya belum try buat lagi, tapi share dulu dekat blog sebab nak tunggu hasil dari saya mungkin lama lagi.. :P .  Pola yang diberi ni katanya ikut saiz asal... Kalau nak tau matching ke tak, print & ukur kat kaki baby ekk... Kalau kecik/besar, resize kan aje pola tu... Nampak simple kan?  Meh kita buat mehh... 


 Kalau ikut tutorial ni, dia guna kain felt.  Saya rasa guna cotton pon ok then tambah batting or interfacing ke.  Kalau cotton, buat luar dalam warna lain.. mesti cantik kan?


















Okaylah..tutorial bisu aje.  Saya pun share yang orang punya... Lagipun tutorialnya tu memang dah cukup jelas & lengkap.. :).  Selamat mencuba...

P/s :  Kalau takde mesin jahit, jahit guna tangan pun boleh... 



0 comments:

Post a Comment