BAKING SODA

Wednesday, April 12, 2017
Banyak penggunaan baking soda (soda bikarbonat) ni.  Antaranya nak clearkan kesan minyak/grease/lemak² kat dapur, oven dan sink.  Cara saya senang aje... 

Tabur baking soda dan spray dengan cuka.  Kedua² bahan ni memang murah kalau beli in bulk.  Kemudian saya sapu dengan span kasar hijau/kain dan bersihkan.  Tanpa perlu bersusah payah mengeyeh dll.  

Hasilnya.. memang berkilat² .  

Sisa kotoran yang dah kering dan terbiar pun tanggal macam tu aje.
You all boleh try dekat oven yang dah berkerak².  Lepas guna teknik ni.. Waauu.. bersemangat tengok bila kesan kotor yang selama ni tak mau tanggal, semua cair macam tu aje.  Oven pun berkilat macam baru semula.  Cuba lah!!

P/s : Pc saya baru aje restart dalam proses menaip entry ni.  Ini antara sebab kenapa dah lama saya tak update blog.  Pc akan restart tiapkali saya tengah buat entry baru!!!!  Ok.. nak publish cepat² sebelum dia restart lagi!!!!

0 comments:

Post a Comment