BLOG & ROTI LAGI

Thursday, January 25, 2018
Tertinggal handphone dalam kereta la plak.  Sementara nak keluar balik ambik Tiha sempatlah layan blog kejap.  Sekarang ni lagi suka share kat FB, sebab lagi mudah.  Cumanya saya limitkan post dan elak post-post yang berulang.  Tak nak orang rimas pulak.  Kalau blog ni lain sikit, tak kacau wall orang lain.  Kalau rasa nak baca... silakan.. kalau xnak, click aje icon pangkah belah atas tu.. hehehe..

Sekarang ni saya tengah kemaruk melayan video rakaman Baba menyanyi.. 24hours dok play video tu.  Sampai anak-anak tego.. "elehh.. Mama ni.. asyik dengar lagu Baba je.. ".. Ishh.. kacau daun betul korang ni.  Banyak-banyak komplen, Mama halau g main jauh-jauh semuanya.  Suka ati la kan.. Mama nak layan feeling dgn husband sendiri... ;).  Tapi lagu tu memang touching.. mmg cair la tiapkali dengar.. ahaks.. Maklumle lirik pun dah digubah sesuai dengan kisah kitaorg kan..mana tak tacing.. huhuhu.. TApi aritu nak kenakan BAba punya pasal, Mama upload ke FB.. hehehe.. Malu-malu kucing dia bila kena rakam.  Puas jugakla bg alasan macam-macam kenapa nak rakam lagu tu.. akhirnyaa.. yes!  berjaya!!!.. Sawan dia kejap bila tgk dah ada dlm FB.. siap kejar Mama keliling rumah nak ambik handphone & nak delete.. kikiki.. Sorry Baba.. Bukan selalu kan Mama kenakan Baba.. 

End of Nov lepas ada cash out duit dari iklan-iklan blog.  Ala.. bukan banyak pun.. ingat nak simpan bagi banyak sikit baru ambik.  Tapi lately ni nampak Nuffnang macam sendu je.  Penah seminggu saya takleh nak access.. Iklan-iklan pun macam tak berapa nak ada.  Tu saya cash out.  Bimbang kalau-kalau diorang ada financial problem ke, burn je duit daku.  Biarle sikit pun je kan.. hehehe...

Bukak mailbox, ada surat.  Suspense habis tau.. bimbang surat saman ke, bil-bil tertunggak ke.. hehehe.. NAmpak sangat paranoia kan.. :P... Rupa-rupanya dapat cek.. Alhamdulillah
 Kalau tengok amount tu, taulah betapa sendunya blog saya ni.. Tapi tak kisah pun, saya blogging just untuk koleksi peribadi.  Kalau ada pembaca, saya alu-alukan aje.  Takde pun takpe..

Since gambar kat bawah ni je ada dlm google photo.. maka saya tepek gambar ni je la.  Ni projek meroti semalam.  Ala.. roti biasa-biasa aje.. roti sosej. permintaan dari kawan Laieqa.  emaknya dah lama pesan, kalau buat, dia nak order.  sekarang ni dia akan beli bekal dekat saya melalui Laieqa.  Jadi saya akan pack utk anak dia 1 bekal sama macam Laieqa.  Saya caj murah-murah aje sebab makanan simple-simple and portion kecil aje.  Tapi roti ni gemok gedempol jugak.. hehehe.. Saya buat doh 50gram.  Untuk makan-makan saya suka buat doh besar-besar sebab cepat sikit siap!  Dan mengenyangkan..

Saya guna suhu 200c, bakar selama 22minit.. 

Tak berapa pandai lagi membelit



YAng ni nyaris burnt!  Ralit sikit.  Lupa plak 4 biji roti je, kena lah kurangkan masa kan... 
Ada 1 loyang roti custard, tapi saya tak ambik gambar pun.  Ada baki 5 biji doh sebab sosej ada 17 batang aje.  Kali ni takde resepi ye.. saya campak-campak aje dan caranya lebih kurang macam sebelum-sebelum ni.  Kalau ada tips or teknnik baru, bolehlah saya share...

ok.. nak keluar ambik Tiha pulak.  Langit pun mendung semacam je.. huhuhu..


0 comments:

Post a Comment