Adeehh.. Kopak kaki aku!!!

Thursday, October 8, 2009
Selasa, 15hb Sep 2009 jadi kenangan bersejarah. Dlm sibuk2 dekat nak raya.. bz dgn kedai.. x pasal2 kene masuk spital. Ni gara2 dua sahabat baik kat bwh ni.. eeeii.. geram tol aku!!!

Cite dia amatla sadis.. aku tgh xcited jahit manik baju anak. My mom in law buatkan dia baju punjab.. so aku plan nak tambah manik sket. Dah siap tu aku gih dapo nak tunjuk kat adik aku. Nak mintak idea dia la.. dah ok ke or nak tambah pape lagi.. pastu decide okla dulu kot sbb letak byk2 pon mcm la x kene cabut dgn si Tiha.

So.. akupon kemaskan seme peralatan menjahit tu. Mmg semua aku letak atas meja sbb mmg aku careful gak bab2 jarum ni. Bila dah clear aku trus la bangun nak g masak lak kat dapo.. a few langkah dr situ, tiba2 terasa kaki tertusuk something and bunyi benda patah (aku tersepak dgn kuat). Aku angkat je kaki.. meremang bulu roma tgk ada separuh jarum yg masih berbenang kat bwh ibu jari.. mana the other half?? Aku mmg suspek jarum tu masuk, tapi belek2 mmg x nampak byg pon. Adela darah sikit bekas tertusuk jarum. Spjg ptg tu aku dgn fams sibuk mencari baki jarum.

Aku mmg yakin la keje si putih (anak aku panggil whitey) ni sbb sblm tu aku mmg dah luku dia berkali2 sbb asyik dok kacau time aku mjahit.. dok tarik2 benang & jarum tu. Tapi lepas jenuh kene luku.. dia dah blah gih main ngan si kiki. Agaknya time aku gih dapo.. dia ambik peluang main kat situ. Aku langsung x terpk dorg dah buat onar masa aku tinggal tu sbb kejap sgt. Lepas dah tersepak jarum baru aku teringat. Mmg time kemas tadi x de jarum.. Pastu nampak si penjahat ni lepak dkt area aku tsepak jarum (aku mjahit kat tpt lain). Adeehh.. mlg sungguh!!!

Mlm tu decide g klinik. Klinik suh aku gih poliklinik. Dia suh pakar xtray yg handle... plus aku ngandung. Pegi poliklinik.. kelam kabut dr tu.. suh aku gih hospital jengka lak.. haa.. kat sana pon kelam kabut temu ramah aku.. seme org ckp maybe jarum tuh hilang je. xtray je.. mmg sah2 nampak.. nun jauh ke dlm.. position dah bawah kuku sana.. uuwwaaa... jenuhla kaki aku kene korek nanti.

Pastu dorg suruh aku bwk rekod xtray semua ke hospital temeloh lak. Pegi sana kene jumpa pakar ortopedik.. then tunggu operation theater (OT). UUwwaa... org nak beraya.. aku dok wad!!


Si putih.. teramatla hyper active. Semua bende dia nak main


Rakan subahatnya!! X pasti la si hitam (anak aku panggil kiki) yg dah jadi bestfren dia (asalnya adopt dr web utk anak aku) ni besubahat x.


Sempat snap gambar time lepak kat wad. Boringnyee.. x target kene masuk wad, so mmg langsung x prepare apa2. Dahla xleh nak tinggal kedai.. so aku decide lepak je la kat wad sehelai sepinggang. Husband ngan anak aku, aku halo je balik dulu (time ni kat kg). Bimbang gak kedai tgh sibuk, sbbkan aku kelam kabut lak bisnes kang.


Mlm 9.30 camtu OT panggil. Aku bersiap2 masuk ke OT.. bimbang xyah ckpla.. berliang2 ubat bius dorg suntik. Bleh tahan la sakitnyaa.. mgigil2 gak tahan sakit. Pastuh Dr tu start la mengorek kaki aku.. Lama Sungguh!!! Aku keluar dr OT tuh dlm kol 10.40 camtu. Lega rasa dah tau jarum dah keluar.. x sanggup dah nak go through operation lagi. x nakk!!!!

Haa.. ni la hasil keje seni Dr tu. Tiap2 hari aku kene g cuci & tukar bandage kat klinik. After a few days aku request cuci sendrik kat umah je. Kat KL lecey nak g klinik2 ni. Jln la mcm org cacat (sakit ooo).. dahla bdn tgh berat.. Tapi time ni mmg tgh bz sgt.. so kluar je spital trus gih beniaga. Mmg bhati2 sgt takut org tpijak kaki.

Lepas 2 minggu bukak jahitan.. tapi still sakit kalo berpijak & nyilu sgt kalo disentuh. Until now tgh mncuba utk jln proper.. jenuh la nak jln tjengket2.. mostly kalau naik/turun tangga. Hopefully by next week dah boleh jln mcm normal 100%. Hhhmm.. mcm2 hal!!! :)


0 comments:

Post a Comment