Cek Mek Molek

Friday, March 25, 2011
Cek mek molek ni tunggu masa je nak masuk kuali ku...
Kuih ni sama je dgn kuih keria.  Cuma bezanya gulanya di bhgn dalam kuih.  So utk dptkan adunan kuih ni, klik kat sini

Bila adunan dah siap, bulat²kan adunan tu & leperkan.  Letakkan 1 sudu kecil gula di tengah² & tutup semula.   Kena tutup betul² tau, nanti kebocoran pula.  Bagi saya kuih ni lagi senang nak buat berbanding keria.  Cumanya kena hati² bab gulanya yg mudah bocor semasa digoreng.  Setakat ni, teori saya ialah, goreng cepat² sblm gula tu cair kat dlm & meleleh... hehehe.. x tau la kalau teori saya ni x betul.

Teori ni pon ikut pengalaman saya yg lepas², if saya buat & simpan dulu sblm goreng, biasanya mmg gulanya akan meleleh sblm masuk kuali.  Since that, saya terus buat & goreng pada masa yg sama.  Kalau ada sapa² yg tau cara nak elak cek mek molek bocor boleh la share rahsianya ye!!!

0 comments:

Post a Comment