Bertahanlah sikit

Wednesday, July 11, 2012
Hari tu beria-ia nak beli hydrogel utk kurangkan sakit & fast recovery for my cracked nipple problem, tapi last-last tak belipun.  Firstly because takde hydrogel pad macam yg dikehendaki, yang ada pun jenis macam bawah ni.  Harganya sekitar RM25+.  Gel ni akan mengeras lepas ditampal pada luka, jadi macam salutan la jugak.
Tapi fikir punya fikir, bertahanlah sikit sbb saya bimbang benda ni tak effective mana.  Lagipun nak kena cabut everytime nak breastfeed, dibuatnya saya terlupa, mau baby tertelan gel tu.  Kebetulan luka tu di sebelah bawah nipple, memang invisible la..

Last-last saya korek almari cari apa lagi stok ubat yg ada (almari ubat tu dah separa farmasi).  Ooohh!! Tak teringat saya ada Bactroban (utk elak wound kena infection).  Bactroban ni prescribed by Dr Zarin (Paed Anak-anak).  So selain dari sapu susu badan pada kawasan yg luka, saya sapu juga Bactoran ni.  Alhamdulillah, kawasan cracked jadi semakin lembut & luka tak jadi nak bernanah (sblm ni dah ada nanah sikit-sikit).  Kalau dah jadi infection, nak kena makan antibiotikla plak kan.  Saya kan tak reti nak telan ubat.. so.. no..no.. saya akan jaga luka ni leklok.. hehehe..

0 comments:

Post a Comment