Jakunlah!!

Tuesday, April 24, 2012
Ehh.. bila masa la Blogger berubah wajah ni?  Adoii la.. terkial-kial saya nak cari new post utk blog sendiri.  Saya semakin slow & buta IT!!! Sekarang ni saya banyak spend masa as housewife dari mengadap pc.  Mujurla saya still handle hal-hal admin business sendiri & any financial commitment we all sekeluarga.  At least boleh la saya applykan skill Accounting & komputer saya.  Blog ni saya buka pun sbb nak paksa diri menulis sekali-sekala & trust me, susah gila nak menulis kalau dah lama tak mengarang nih.

Saya dah kembali ke rumah sendiri selepas seminggu berpantang di rumah mertua & seminggu di rumah mak.  Dua minggu rest kira cukuplah kan.. saya pon segan gak kalau lama-lama sangat nak bergantung dengan orang ni.  Lagipun mmg dr dulu saya tidak strict sangat dalam soal penjagaan lepas bersalin ni & saya lebih mengamalkan pemakanan yg sihat so that bleh cepat restore tenaga.  Utk kecutkan rahim pula, cukup sekadar menyusukan baby sekerap mungkin.  Biasanya selepas 2 minggu saya sudah rasa sihat & boleh beraktiviti seperti biasa.  Just saya tidak la keluar ke sana sini sangat, kecuali ada hal yang penting coz tak nak expose baby dengan asap rokok, org sakit / demam / batuk etc.. ye la.. newborn ni weak lagi.

Tapi apapun masa mmg amat limited.  Saya banyak spend masa entertain Misha yg kerap menyusu & membuang pula selepas itu.. Belum lagi tertekan dengan suara kakaknya yg amatlah kuat.  Tersiksa jiwa raga sbb anak saya yg seorang ni teramat ramah-tamah dan suka bertanya dengan volume yg kuat (tapi depan org, dialah manusia paling diam).  Hari ini berjaya saya lalui dengan agak berjaya (tapi sorry ye.. lunch & dinner saya order pizza je).  Manakan nak memasak, nak mengemas rumah pon saya kena curi-curi masa.

Esok bagaimana pula la agaknya kan??  Dah lama sgt saya teringin makan cream puff buatan sendiri, tapi terpaksa lah saya bersabar hingga masa betul-betul mengizinkan (bila agaknya tu ye??).

0 comments:

Post a Comment