TANGO CAFE

Friday, April 29, 2016
Agak lama juga kami perhatikan Tango Cafe ni yang dibuka di Taman Melawati.  Kami bimbang juga dari segi status halal nya tu.  Tapi bila Kak Jee buat review di blognya, tak boleh jadi ni.  Kami nak try juga le.  Rupanya ownernya Melayu muslim.  Tak perlu lah tercari² logo halal lagi kan.. Alhamdulillah... Tango Cafe ni berkonsepkan santai.  Deko biasa² aje.. Tapi budak² ni suka la sebab ada section untuk diorang.  Kawasan membaca pun ada...





Bila makanan sampai... jom kita test!  Harganya agak pricey tapi mungkin nak cover kadar sewa & juga cafe sebegini tak boleh memuatkan ramai pelanggan pada satu² masa kan.  Maklumlah tak banyak kerusi mejanya macam kedai mamak tu sebab nak buat konsep santai.  Jadi terpaksa lah adjust kat harga kalau nak bertahan dalam insudtri ni... Saya sendiri pon dah 16 tahun (10 tahun bekerja & 6 tahun dengan perniagaan sendiri) dalam insudtri F&B ni, memang sukar untuk bertahan kalau tak kena caranya.
Tiha dengan Salmon... Tiha cakap sedap cuma potato tu terlajak masin sikit.  Mama yang habiskan potato nya tu sbb Mama dengan Ila memang suka potato.

Cuma Salmon nya dipotong macam ni, jadi bertulanglah.  Memang berkali² saya pesan Tiha hati² bimbang dia tercekik tulang nanti.  Dia dok suapkan si Ieqa juga masa ni..



Carbonara rasanya ni kot (lupa lah.. lama sangat dah pun).... Di hidang dengan garlic bread ni.  Sedap sangat hidangan ni mostly rotinya tu.  Tekstur roti dia memang lembuuttt sangat.. Rasanya the best Benggali yang pernah saya makan.  Memang saya dok belek tekstur roti tu sambil dok suap ke mulut... sedapnyaa!!

Baba ambik Smoke Salmon Sandwich... dihidang dengan tapioca Chips.. Biasa dihidang dengan potato chips kan.. kali ni kita makan dengan kerepek ubi kayu pula.. hehehe..
Overall food dia ok.  Memang worth it & antara cafe tersedap yang kami try.  Cuma menu² ni kami dah selalu makan dari dulu² lagi jadi lambat sikitla untuk kami repeat... :)... Kalau u all ada area Taman Melawati & tak tau nak makan kat mana.  Boleh try Tango Cafe ni.. Tak jauh dari Seven Eleven Taman Melawati...


0 comments:

Post a Comment