BROWNIE WITH CHEESE

Wednesday, March 22, 2017
Ini resepi hentam keromo saya cipta semata-mata nak habiskan stok cheese dalam peti.  Tak sangka pulak bukan main suka tetamu saya dengan Brownies ni.  Bimbang juga saya masa nak jamu.  Siap terfikir untuk tak hidang brownies tu sebab was-was.. hehehe..

Saya masak 1 bekas ni.. Tinggal suku bahagian aje.  Sampai esoknya anak² dok tanya-tanya ada lagi tak Brownies???  Next time la Mama buat lagi..
Adunan Brownies tu you all boleh guna mana-mana resepi brownies yang korang suka atau boleh guna resepi brownie saya yang dulu-dulu ni.  Ada banyak juga resepi Brownie yang saya simpan, tapi tiapkali nak buat mesti aje nak cepat.  Jadi saya guna aje resepi lama ni sebab dah biasa & not bad kejadiannya.

Untuk bahagian cheese pula :

250g cream cheese
1 biji telur
Sedikit gula/susu pekat (ikut kemanisan masing-masing)
Sedikit perahan lemon/yogurt (tak nak pun tak pe)

Gaul sebati dengan mixer or senduk

Cara saya nak bakar brownie ni... Saya letak dulu adunan brownie di bahagian bawah dan simpan 1/4 cawan adunan Brownie tadi.

Tuang adunan Cheese sampai habis.

Tuang pula baki Brownie yang disimpan tadi dan lorek-lorek dengan lidi.

Bakar pada suhu 170c selama 25-30 minit.

Siap!!!





0 comments:

Post a Comment