WEEKEND LEPAS

Friday, March 10, 2017
Kebetulan terjumpa pula gambar weekend lepas. Gambar dari handphone hubby.  Saya pesan dekat dia, tolong ambil gambar makanan, as usual.. lupa juga akhirnya.  Wife kawan husband pun datang juga dengan 4 orang anaknya.  Tapi semuanya takde gambar.  Inilah sessi testing Nasi Arab yang saya masak tu.  dari sessi makan Nasi Arab, jadi sessi reunion pelajar lelaki kelas dia pulak.  Mana taknya.. diorang bertiga the only kumbang dalam kelas tu.. hehehe.. 
Salah satu menu - puding karamel.  Antara dessert yang selalu saya terima tempahan.  Resepi ada dalam blog ni juga, entry dedulu

My hubby and the classmate.. that guy yang duduk di antara my hubby and Acai tu saja tumpang sekaki.  Dia ni ada banyak restoran siam tau. Salah satu restoran Riang-Riang di area Pantai Dalam.  Tak sempat nak berbual panjang sebab saya sibuk ke dapur dan melayan tetamu.  Dia ni Abang kepada geng² hubby & Acai masa zaman Bujang dulu.  Memang restorannya jadi pot makan Acai tiap² hari pon.. hehehe..

Paling saya happy, semua makan non stop!  Mostly mat salleh jadian tu.  Dia memang tak suka ayam.  Tapi hari ni nampaknya dia paling over!  3x menambah.  Saya masak 2 ekor ayam, yang tinggal hanya bahagian kepak aje seketul... 
 Jangankan menu heavy.. Bila saya keluarkan dessert, pun laju aje diorang makan.  Wife kawan my husband pun request resepi puding karamel.  Maskor (owner Riang-Riang) pun dok cakap sedap sebab baru first time dia rasa kuih tu.  Acai pula dok balun brownies.  Saya rasa brownies kali ni taklah perfect sangat kejadiannya, tapi bila tengok semua orang makan dengan nikmatnya... Oklah tu.. Dahlah saya reka aje part cheesenya tu.  Nasib baiklah jadi rupa brownies.. hehehe...
Ini aje gambar dan baki brownies yang tinggal.  Saya buat 1 loyang besar.  Anak² pun berebut² makan malamnya tu sampai tak cukup pulak!  Resepinya saya share dalam entri lain lah ye.  Nanti susah saya nak cari balik kalau sumbat dalam post ni

0 comments:

Post a Comment