Potato Wedges

Saturday, December 31, 2011
Saya ada banyak simpan resepi dari blog lain untuk buat wedges, tapi still tak berkesempatan nak try.  Ni cara mudah saya.  Dulu suka jugak beli wedges yg frozen tu, tapi sekarang ni selalu ada banyak lebihan kentang kat rumah, wedges ni antara masakan mudah & sedap disajikan bila tengah kelaparan.

Saya rebus kentang yg dipotong 4@6 dengan sedikit garam. Cucuk dgn garfu utk cek kentang dah empuk ke belum.  Jangan terlalu lama, nanti hancur.. Kentang saya guna ni jenis Idaho (lagi sesuai dibuat baked potato sbb kurg berkanji)... 
Kentang yg dah disejukkan tadi saya celupkan dlm telur (yg dipukul) & tepung goreng ayam Adabi (jika nak buat sendiri boleh guna tepung jagung digaul dgn rempah kari, serbuk cili, pepper & garam).
Kemudian goreng aje macam biasa.. sedap dimakan panas² dicicah sos cili & mayonis... 

0 comments:

Post a Comment