PICKNIK YANG BEST!

Tuesday, April 28, 2015
Inilah saat-saat yang paling kami nantikan.... Adik nak belanja kami makan!  Tempatnya memang super special... kat mana lagi kalau bukan Picknik!!  Ni gara-gara kami dok hebahkan kesedapan makanan kat sini.  Bila dia mintak tolong buatkan assignment, husband ku yg tak tau malu tu buat kelakar mintak belanja kat Picknik. (English Assignment, so my hubby yang buatkan.. English I ke laut, tak layak buatkan assignment untuk orang). Tak disangka-sangka Adik sanggup belanja kami kat sini.  
Memang segan & rasa serba salah pun... Saya siap pesan kat Tiha lagi jangan order makanan mahal... hahahah.. Tapi last minute saya bagi kelonggaran untuk dia pilih apa-apa, then kalau bilnya tinggi sangat, saya akan cover la jugak.  Lagipun kami nak surprise kan Misha sempena Birthday dia... Jadi nak kena order extra dessert pulak..

Jenuh berpusing sana sini nak cari Picknik ni... Last time kami terjumpa Picknik ni pun secara tak sengaja...

The menu...

Eerrkk.. serious jerr.. Agaknya tengah memikir berapa la duit aku melayang arini...hehehe..

Budak ni pun dalam fasa serious je..

Tiha yang paling suka... Kita tengok apakah pilihan makanan dia nanti.  Tiha ni bab-bab pilih makanan western memang dia terror... Bagi aje dia menu,  pandailah dia decide..


Sementara menunggu hidangan... Kami menyemak kat kitchen.  Konsep pun open kitchen.. memang Nik offer customers belajar & tengok cara diorang memasak.  Tapi Nik takde masa ni.. jadi saya temuramah cook yang ada ni aje la.  Segan jugak nak bertanya banyak coz nampak dia berkejar-kejar nak siapkan makanan kami... Memang seronok dapat tengok sendiri macam mana hidangan tu disediakan depan kita. 
 Tengah syok memerhati, nampak makanan pun dah sampai.  Cepat-cepat saya ke meja sebab nak snap gambar makanan.  Kang takde pulak gambar makanan hari ni...
Tiha pilih Soft Shell Crab Sandwich.  Seriously... sedap sangat!  Semua orang mintak rasa 1 bite & terus cakap "sedap"... Semua pun cakap kalau datang lagi nak order sandwich Tiha ni... hehehehe... See.. Tiha ni kalau pilih makanan western, memang terror.

Izz makan Spaghetti Bolognese dengan meatball.  Dia share dengan Wafeq.. Bagi saya biasa-biasa aje spaghetti nya ni...

Untuk semua kanak-kanak kami order 2 set Mushroom Soup & garlic bread ni...

Husband Adik pecinta lamb.. Jadi lamb cutlet lah pilihan dia...

Adik pilih Steak (Angus)... Memang sedap!

Salmon yang my laling punya... Saya sempat jugak belajar buat gravy salmon ni dari Chef Nik yang baik hati tu.  Tak sabar nak cuba buat nii...
 Kalau korang perasan, saya lupa snap gambar makanan sendiri & Pavlova serta air!  Tak sabar sangat nak melahap masa ni sebab saya lunch dengan beberapa keping goreng pisang je kat Putrajaya tadi... hehehe... 

Haaaa... Elok je kami nak balik, Nik pun sampai!  Memang baik & ramah orangnya... Banyak jugak tips yang berjaya dikutip dari Nik!  He's very humble & tanpa teragak-agak mengajar cara memasak dish yang kami makan tadi.  Tak sabar saya nak cuba.... Thx Nik.. Biasanya saya jarang sangat bergambar dengan celebrity... Masa kerja dulu, memang kerap sangat jumpa dengan selebriti ni, kat cafe pun ada artis yang datang makan, biasanya saya buat-buat tak kenal aje.. heheheh...  Nak   Tapi kali ni laju je mulut saya ajak bergambar dengan Nik...


Cuba korang perhatikan 'anak Baba' tu... Bandingkan gambar ni dengan yang atas... heheheh... Nampak tak attitude dia terus bertukar bila Baba yang jadi jurufoto!  Memang suka betul dia cari gaduh dengan Baba...

0 comments:

Post a Comment