MENATE STEAKHUB

Wednesday, November 16, 2016
Lama juga kami sekeluarga tak makan² kat tempat macam ni.  Masa nak ke sini memang dok congak juga duit dalam wallet ada berapa.  Bimbang juga tak lepas bayar nanti.  Harganya pun saya tak tau nak agak.  Saya siap called and tanya price range before buat reservation.  Semua ni sebab nak surprised kan Baba sempena Birthday dia.  Sepanjang tahun ni memang kami sekeluarga struggling dengan pelbagai dugaan yang datang & struggling dengan business baru juga.  Walaupun Kina Cafe sudah 6 tahun bertapak di Bangsar Utama, tapi kewujudan Kina Kitchen masih asing untuk warga setempat.  

Bila sampai ke Menate Steak, orang dah hampir penuh.  Mujurlah saya dah buat reservation tadi.  Mulanya kami nak try yang di Cawangan Wangsa Maju.  Rupanya outlet tu dah pun ditutup.  Jadi kami ke cawangan Setapak (berdekatan Festival City).  Walaupun kedai sesak, staff nya nampak tersenyum menyambut pelanggan & friendly.  Cuma agak lama kami terpinga² & menunggu menu.  Bila menu sampai barulah tahu range harga dan decide nak makan apa kan.

Oh... Rupanya untuk makan steak, terus aje pilih daging di display chiller nun di sana.  Sorry sebab tak banyak gambar saya ambik sebab keadaan agak busy masa ni.  Saya memang kurang suka ambik² gambar kalau ada orang... hahaha... Patutlah ramai orang mengerumuni chiller tu.  Pilihan dagingnya banyak.. pilih aje nak yang mahal or murah.  Range harga RM35.00 ke atas... So tengok budget ye.  Lagi mahal, lagi sedap dan lembut dagingnya tu. Harga pada daging tu dah merangkumi harga setelah dimasak.  Jadi jangan bimbanglah bill nak kena berapa sebab selain harga steak kita dah tau, minuman di sini adalah free flow ok!  Pilihan air pun sangat banyak... Jadi kalau bawa anak² kecil, tak bimbang sangatlah bab² air kan.. hehehe... 

Haa... dari segi rasanya???? Meh kita tengok ni...

Ini steak saya... Saya mintak dimasak medium well (steak well done biasanya lebih chewy)... Sampai aje saya terus cuba... "Mmmmm.... sedapnya steak ni Baba!!"  Ini barulah steak yang melt in your mouth!  Steak macam inilah yang saya dambakan selama ni.  Alhamdulillah ada kedai steak muslim yang sesedap ini.  

Ila makan onion ring, pasta & mushroom soup.  Tapi malam ni selera nya tak menyerlah sangat.  Dia makan serba sedikit aje

Tiha moyok sebab steaknya lambat... heheheh... Steak Mama dgn Baba dah nak habis pun... Kelaparan la dia menunggu...

Steak Tiha... Tak selembut steak saya tapi still Ok.  Agaknya sebab pilihan daging dan cara masak.  Steak Tiha ni saya request well done.  Tapi tetap licin sebab Ila, Ieqa dan Misha lawan perabis.  Yang paling mengejutkan, ketiga² budak kecik ni berebutkan salad!!  Musykil tak?  Anak² saya ni semua 'takut' kan sayur.  Tapi tak tahu lah macam mana tiba² diorang berani mencuba malam ni.  Sampai tak cukup & merayu mama buat salad kat rumah sebab tak puas makan.. hehehe...
Steak Baba tak kelihatan pulak.  Lupa snap kot???  Baba pastinya ambik kambing.  Tak habis² Baba puji Lamb nya tu.  Happy Mama sebab Birthday Boy enjoy sangat dengan dinner malam ni.
Saya lampirkan bil kami malam tu... Sorry gambar bergegar sikit.. ;P
Tercapailah impian Saya nak bawa Baba nak makan sedap² & nak try steak di Menate Steakhub ni.  Bagi saya tempat ni memang very recommended untuk korang cuba.  Rsanya memang sedapppp!!!! Steaknya juicy & terasa manis dagingnya tu.  Ohh.. bikin meleleh air liur ku saja...

Ok.. done for tonite.  Malam ni agak kepenatan, petang struggle siapkan 6 uncang batu seremban & start bancuh sekilo kulit karipap untuk parti kelas Tiha esok.  Nak tergolek sambil layan candy crush & segala ilmu masakan & jahitan di FB... Nite!!!


0 comments:

Post a Comment