SUMBER KAIN - KNIT COTTON

Wednesday, December 21, 2016
Salam... Lama juga kali ni saya menghilang. Saya acam biasa aje... buat aktiviti sebagai surirumah yang tak pernah habis.  Kalau keluar pun sekadar menghadiri jemputan Walimatulurus atau beli barang-barang keperluan.  

Tadi sebaik login, saya just click dekat comment yang belum publish.  Terkejutnya saya.. ada berbelas² komen yang terkumpul rupanya!!!  Sorry sangat kepada sesiapa yang expect respond dari saya.  Biasa akan ada notification if ada komen yang belum publish.  Tapi langsung takde.  Lepas ni tiapkali masuk blogger, saya kena cek betul² lah.  

Tak banyak yang boleh saya share tentang masakan walaupun hati ini berkobar² bila tengok resepi sedap².  Sabar dulu ye... hopefully tak lama lagi saya dah boleh testing menu² baru semula.  If ada perkembangan yang sihat, kalau saya rasa saya perlu share.. saya share kemudian ye.  

Baru² ni saya 'terbeli' knit cotton dari seller yang nak letgo kainnya.. Lepas ditilik².. not bad harganya tu.  Cepat² saya grab.  Amountnya RM200+ juga.  Tapi saya guna duit jualan Batu Seremban baru² ni... Saya dah ingat² lupa harganya.. tapi kain Melody yang warna biru & putih tu saya dapat RM40 satu set.  Knit bercorak jenis tebal tu pula RM25/m.  Punyalah lama saya dok tenung FB geram tengok kain² knit cotton comel².  Tapi harganya memang agak mahal.. tu yang perhati aje.  Kalau ada yang offer pun, kena rebut² or book cepat².  Ada juga seller yang menyepikan diri aje bila saya tinggal comment or PM.  Bukan rezeki saya la kot.  Kali ni berjaya jugak saya beli kain knit yang offer.  Cuma ribnya memang mahal dr kain rib yang biasa saya beli dari Zaza.  Tapi kualiti rib nya memang cantik & tebal sangat.  



Masa order ni saya was² jugaklah dengan seller ni sebab saya tak berapa familiar dengan namanya.  Tapi tawakkal jugaklah.. harap² tak kena tipu... hehehe.. Alhamdulillah.. Siti Che Soh ni trusted seller.  Sorry ye Siti sebab saya ada rasa was² awalnya... Saya memang jenis extra precocious sikit.
 Kat bawah ni kain yang siap dijahit.  Banyak lagi lebihan kain Melody ni.  Buat baju tidur Tiha.  Cadangnya nak buat paras betis sebab pakai tidur dalam rumah aje.  Kalau balik kampung, suruh dia sarung tight ke apa.  Tapi Baba potong terlabuh.. dah jadi ala² gaun singkat pulak.  Nak potong sayang pulak.. hehehe...
Dah siap.. terasa jakunla jugak sebab first time guna knit cotton... Lawaaaa... (Perasannn!!)...
Oh ye.. since saya tengok banyak sangat bagi feedback tentang entry sumber kain saya sebelum ni.  Kali ni saya nak share pot² beli kain knit cotton pula ye.  Berikut antara seller yang biasa saya follow di FB :

1.  SWEET MANGGIS 
2. MOMMY ARA
3. ANNE SYARINA (GEROBOK) OR PEMBEKAL COTTON KNIT
4. SHIRLY YONG HING OR GENG CRAFT SHIRLY
5. KNITTED COTTON FABRIC AISHAH
6. LE FABRIC AND SEW
7. KNITT COTTON MALAYSIA
8. AKED COTTON KNIT
9. GROUP MIN MIN

Haaa.. dah cukup banyak saya listedkan tu... Kalau ada lagi saya update kemudian ye.  Thx to reader & follower.. Saya ingatkan takde yang lawat blog tak seberapa saya ni.  Sorry sangat sebab baru respond komen you all tadi.



2 comments:

{ Unknown } at: January 19, 2017 at 10:55 AM said...

tq for the info, tahu tak kat mana nak beli perca kain cotton online...tgh cari wsap owner tp semua no respon ...buntu dah

{ Kina } at: January 25, 2017 at 10:47 PM said...

Sama²... ada a few seller jual perca kain cotton tapi saya tak berapa ingat dah. Kalau tak salah, cuba tanya https://www.facebook.com/ijatdynalyazreen?fref=ts

Post a Comment