TANGKAP MUAT

Tuesday, July 11, 2017
Entri tangkap muat... main letak aje ikut list dlm hp.  Ni tah pizza zaman bila.. yang pastinya saya buat pizza yang amat simple.. gunakan kuah pasta dan cheese aje as topping!  Sedap sebab kuah pasta dah ada daging dgn vege... sekejap aje licin.. 
Saya suka guna resepi martha stewart (wholewheat pizza) tu.. takyah uli.. hasilnya yummy sangat!  memang menyihatkan sbb pakai olive oil.  Kalau base pizza Itali memang pakai olive oil.  Saya tak suka base pizza yang macam roti tu.  

Tugas topping mopping ni mmg bagi kat Tiha aje.  Dr prasekolah lagi dia dah biasa buat keje² sidekick macam ni.. hehehe..

Saya suka combine 3 jenis cheese atas pizza.. sedap woo.  Cheese yang wajib letak ialah Mozarella (nak dapat effect tarik-tarik).  Cheese lain saya letak cheddar & parmesan.. 

Masak aje, terus kena terkam.  Biasa saya buat 3 biji saiz besar tau

Last piece!... Serbuuu!!!
 Kat bawah pula projek Pavlova.  Jangan tak caya kalau saya katakan putih telur ni dah setahun usianya... Masa buat pulak saya main agak² aje sebab saya pun tak pasti berapa biji putih telur tu.

Menjadi tapi agak belum cukup kental, tu ada sesetengah x berapa cantik bentuknya.  
 Masa buat ni, tengah hujan... saya perhati pavlova saya jd lembab, tak kering macam selalu.  Lepas saya google, katanya pavlova akan jadi sticky kalau cuaca lembab.  Aisehh.. ye ke?  Tapi nampak disk pavlova org biasa simpan tu elok aje.. kering dan rangup.  Tak puashati jugak ni selagi tak tahu apa rahsia disk yang rangup tu.

Kat bawah ni pula tempahan makanan.. masa ni tengah gatal ambik tempahan dari SSM.  Kalau ikutkan saya jarang nak ambik tempahan atas faktor² tertentu.  Tapi bila mood tengah rajin & rasa serba salah juga kalau customer request makanan itu ini kan...
Karipap... Saya pass kat Tiha sikit bawak bekal untuk dia & Cikgu.  Masa ni dia ada masuk Pertandingan Catur di Kajang.  Tiha cakap Cikgunya suka, siap tanya Mama buat jual ke tak... hehehe..

Cucur badak, karipap & bihun goreng.  Bihun tu ada 2 bkas... ni tgh que tunggu saya masak 1 round
 Then ada bonus pula sessi merewang kami.  Tak ke mana pun.. nampak macam cantik aje area Bangsar South ni.  Dulu saya pernah tinggal di Vista Angkasa, Suami pulak di Pantai Hillpark.  Jadi kawasan ni meninggalkan memori jugaklah... hehehe.  Sekarang ni dah berubah habis... dah macam oversea lah rekabentuk bangunan² kat sini...










Okaylah... itu aje nak share kali ni... Saya masih lagi trauma dan bersedih ni... :(

0 comments:

Post a Comment