COOKIES - VANILLA CRUNCHY

Monday, July 3, 2017
Salam Aidilfitri... Sana-sini masih lagi dengan mood beraya.  Kami sekeluarga dah pun balik ke KL semula pada raya kedua.  Lepas tu everything dah back to normal.  Nak keluar beraya pun takde mood sebab KL ni bila musim beraya macam ni, semua jalan jemnya lain macam!  Tak sanggup pulak nak tersangkut dalam jem, baik kami duduk kat rumah diam-diam aje... :P

Hujung Ramadhan, masa untuk saya mencuba resepi-resepi kuih raya.  Tahun ni sempat mencuba 2 jenis resepi bergoreng dan 5 cookies.  Tapi nama pun mencuba kan.. hanya a few yang saya berminat nak simpan as rujukan pada masa depan.  Kali ni saya share resepi vanilla crunchy (chocolate chip).  Simple dan rangup sekali. Saya adun cookies pakai senduk aje, lagi mudah.  takyah nak cuci dan simpan mixer... yahooo!!


Gambar cookies nanti saya upload kemudian.. jenuh menunggu photo ni loading.  Nasib baikla resepi ni ada dalam FB.  Hampeh jugak Blogger ni... Buat hilang mood nak letak resepi banyak-banyak malam ni.. huhuhu... Ingatkan masalah nak loading gambar ni dah selesai.... tensionnn!!!

Fuhh.. mujur malam ni laju je blogger ni load semua gambar... 



Mula² try guna tablespoon.. macam besar sangat.  last² try guna teaspoon.. ok cun... Saya suka dah saiz ni.  Cookies ni diuruskan oleh Tiha sepenuhnya.. Saya adun sebelah pagi, balik sekolah dia akan start baking dan simpan adunan dalam balang sampai siap.  




0 comments:

Post a Comment