Hamlet / Roti John

Friday, January 28, 2011
Semalam x de mood nak makan nasi.. so.. sy ingat nak masak benda² yg simple & recycle brg dlm peti.  Kebetulan ada lak balance sardin hari sblm tu.. haa.. menarik ni kalau buat hamlet.  Saya suka masak benda² senang ni.. :)

Bahan²:

Roti hotdog / oblong
Sardin (1/2 tin besar)
2 biji Telur
Sayur² (kalau suka)
Sos & mayonis
Saya guna 1/2 tin sardin yg besar (hancurkan) & pecahkan 2 biji telur.  Kalau nak xtra bahan² blehla potong cili padi, bwg & perah limau nipis sket dlm ni.  
Panaskan pan, tuang sardin tadi atas pan tu.  Agak² cover bahagian roti . Kalau ada yg x kena, cedok & tuang je.. kalau terlebih² lak, kuis²masuk bwh roti. Agak² sardin & telur dah kering, angkat le..
Biasa dah siap, saya slice timun, tambah sos & mayo.  If ada sayur² lain pon ok juga.. ikut taste masing² la kan..

Tips :

* Bagi saya x semestinya sardin je bleh jadi intinya.  If ada lebihan kari ayam, kurma ayam ke.. pon boleh.  Carik²kan isinya, pecahkan telur.. cuba try.. rasanya mcm murtabak tau!!

* Utk anak saya yg x nak mkn benda lain selain telur, saya pecahkan telur & buat cara yg sama.  guna mata kerbau tu dia susah nak makan, asek terkeluar sana-sini.  Mostly if bagi bekal dia bawa ke kindergarten, xla messy sgt kan..

0 comments:

Post a Comment