Cucur Susu Lemak Manis

Sunday, November 13, 2011
Kali ni saya nak try resepi dari blog Puan Azlita, Cucur Susu Lemak Manis.  Ikut cakap Kak Ita resepi ni diambil dari MyResepi (Kak Fida).  Saya teringin nak buat sbb nampak senang & menyelerakan.  Tambahan anak² & suami suka makan cucur manis (saya guna tepung gula, air & garam aje).  Jadi saya rasa mesti diorang akan suka cucur ni.

Memang sedap cucur ni, rasanya lemak² manis, rangup & terasa susunya.  Pastinya saya akan buat lagi...
 Cara buat simple aje, saya copy paste dari blog Kak Ita ajelah ye..

CUCUR SUSU LEMAK MANIS
by : Kak Fida 
Rujukan : My Resepi


1 1/4 cawan tepung gandum 
1/2 sk baking powder 
1/2 sk bicarbonate soda 
6 sb susu manis (lebihkan jika suka) 
1/2 cawan susu segar/cair 
garam secukup rasa 


Saya tambah sedikit air sbb bancuhannya nampak pekat lagipun kebetulan susu dah habis, jadi saya bilas tin susu pekat tu dgn air.. hehehe... 

0 comments:

Post a Comment