Subak

Friday, March 30, 2012
Some of the pictures taken at Subak, Sungai Penchala.  Gambar ni tak menurut urutan ketibaan & sebagainya.. saya upload je sesuka ati.. hehehe..  Sebelum ni kami pernah dah try nak dinner kat sini, malangnya time sampai tu, Subak dah ditutup (11.00 mlm).  Pusing² sekitar Sg Penchala, kami singgah la di Bora Asmara.  So kali ni kami datang sekali lagi, kali ni mmg lebih awal.. siang lagi tu!!!.. 
Budak nakal!! Sepanjang masa ada je akal nak buat lawak... 

Sorang asyik nak jadi princess, sorg plak nak jadi badut!!!  Dua  anak gadis  kesayangan saya..  Always excited bila bawak berjalan.   




Saya order English Breakfast Tea untuk dinner (saya tgh batuk teruk & takut nak minum apa² yg sejuk or berlemak)

Muka toya sbb Baba xnak teman berjalan ke sana sini.  

My Roasted Spring Chicken.. served with sweet potato & Vegie.  Harga sekitar RM38


My husband try Rendang Daging Tulang Rawan served with white rice & Vege.. price sekitar RM35  juga

Kena parking tepi jalan je, then panjat bukit sikit utk ke Subak.. Ni pemandangan  dari jalan naik ke sini... 

First day sampai.. Excited berjalan atas bridge.. Kiri kanan tu kolam  ikan 

Alamak!! Hujann!!! Lariii....

Baba termenung sebab Spek kesayangan kena campak dalam kolam oleh Laieqa.  Mama kene drive home!!!! Oh tidakk!!! 

Pasta Aglio Alio (RM30) utk Ieqa & Tiha

Grilled Lamb for Baba.  Harga sekitar RM58++ 

My Rib Eye Steak.  Harga RM55..
The first time sampai Subak, we all tak tau nak makan apa.  Menu kat sini ala² Bora Asmara juga, tapi price nya lebih mahal.  Lastly I'm decided nak try steak, my husband ambil Lamb & utk dua budak kecik saya ambil pasta Aglio Olio (seafood).  Frankly this is the best steak, lamb & pasta yg we all pernah makan.  Total bill utk hari tu RM189.00.  Walaupun agak mahal, tapi no complaint la sbb servis bagus & makanan pun sedap.  Suasana kat sini pun amat mendamaikan!!

Sementara menunggu makanan sampai, saya ke washroom (bukan main kena kerabat bukit nak sampai ke toiletnya).  Tapi sebab pemandangan menarik, takpelah.  Seronok juga mendaki sekali sekala.  Dah settle semua urusan dgn Tiha, saya dipanggil hubby.. Dia tanya jika saya boleh nampak any spek mata di tebing kolam.. puas saya cari memang takde (my husband mmg rabun teruk, without spek.. alamat tak nampaklah).

Sah!! Confirm!!! Dah jatuh dalam kolam.  Ni lah gara² bergurau dgn si Laieqa.  (Sepanjang dinner dia diam je sbb rasa guilty sgt kot.. hehehe).. Dahlah hujan.. kolam tu pun besar & dalam.  Adoii laaa... macam mana nak drive??? Saya ni mmg tak biasa drive,  setahun boleh kira berapa kali je saya memandu, tu pon sekitar melawati aje.  Memang tak aman la sepanjang dinner tu sbb saya susah hati pk nak kena drive sampai ke rumah!!!! Staf Subak janji akan contact semula esoknya since gardener dorg pon dah balik, esok they all akn try carikan spek tu.

So selepas seminggu we all kembali ke sini.  Ni gara² nak collect spek.. tapi alang² dah sampai tu.. mestilah nak makan kan.. hehehee.. Tapi saya tak order makanan utk Ieqa & Tiha sbb dorg baru je dinner kat IKEA tadi.  So kali ni saya try pula Grilled Chicken dgn Rosemary as gravy & my husband dgn rendang tulang rawannya.  Grilled chicken saya agak plain rasanya.. tapi rendang my husband tu memang yummy!!!

I'm sure jika ada kelapangan & rezeki lebih, kami akan sampai lagi.  For more info boleh la ke web subak ye..    http://www.subak.com.my/

0 comments:

Post a Comment