BEKAS PENSIL

Tuesday, April 28, 2015
Haaaa.. dah siap pun shark pencil case untuk Ieqa!  Inilah latest project yang saya cakap hari tu... Best tak??  Dalam 2 minggu sebelum tu saya ternampak bekas warna Ieqa dah tercabut zipnya.  Kesian la pulak tengok dah rabak kemain bekas tu.  So saya mintak Baba cari pattern bekas pensil.  Hhhmm... konon-konon nak buat bentuk lain dari yang lain, tu yang terjumpa Shark Pencil Case ni.  

Boleh tahan mencabar nak buat.. Maklumlah, amatur.  Paling siksa kat mulutnya tu..  Mujurlah menjadi juga akhirnya.  Paling best bila tengok bukan main excited si Ieqa bila dapat bekas ni.  Kepuasan berganda!

Shark belaan.. hehhe..

Ehh.. laparlah pulak shark ni...

Haa.. makan..makann... (nampak tak saya handsew zip tu.. ).  Tak confident nak jahir mesin part sip tu.. Saya purposely guna benang warna striking... Kat siripnya saya guna jahitan zig zag...


 Itu ajelah projek kami kali ni.  Weekend tu saya berjaya juga jahit 4 helai tudung untuk Tiha (tudung saya yang tak dipakai, saya ubahsuai & tukar awning untuk Tiha)... Alhamdulillah... Sejak beli mesin, dah banyak penjimatan dapat kami buat.  Memang plan once dah beli mesin, no more shopping baju!  Tak sangka pulak benda-benda lain pun kami boleh jahit sendiri.  Memang berbaloi kan...

Untuk tutorial & pattern boleh dapatkan di sini ye...

P/s : Kami gunakan zip bersaiz 5" coz saiz 7" yang dicadang tu macam terlalu panjang untuk mulut shark ni...



6 comments:

{ Unknown } at: April 28, 2015 at 11:58 PM said...

Memang kepuasan berganda..

{ Miss N } at: April 29, 2015 at 12:50 PM said...

Eee..coMelnye pencil case tu!! Thanx for sharing. Kalo x keberatan, bley bgtau mesin jahit jenis ape? Ke da ada kt entry b4 ni? Sy pon mmg minat menjahit, tp x tau nk beli mesin ape yg ok.

{ Kina } at: April 29, 2015 at 1:54 PM said...

ye kak sham.. Ingatkan bkl jadi caca marba dag.. Hehe...

{ Kina } at: April 29, 2015 at 2:00 PM said...

Makacehh.. Kalau minat, try le buat. Dekat mulutnya mmg susah sikit, tp jgn takut2, jahit je... Dah siap nanti insyaallah ok. Saya takde buat review lagi tentang mesin. So far saya puashati dengan mesin ni. Mmg dah lama saya survey sblm.decide nak beli... Nanti saya story dlm entry lain ye.

{ Unknown } at: April 30, 2015 at 12:41 PM said...

Phewwwit, comelnya bekas pensel tu!..biasa zip kat tepi..ni zip kat mulut 😊😊:) memang kreatif

{ Kina } at: February 20, 2016 at 1:32 AM said...

thx... tiru idea org lain.. kalau sendiri yg buat pola... memang hancusss.. hehehe

Post a Comment