Cendawan Goreng

Friday, May 25, 2012
Fuhh!! Tido pun si Misha ni.  Tadi tengah saya syok surfing tiba-tiba dia menjerit & melalak.  Laaa.. mengigau rupanya.  Bukan main sebak lagi.  Tak tau la apa yg sedih sangat.  Lepas tepuk-tepuk, pujuk sikit, terus sambung tido balik.  Bertuah punya baby, kecik-kecik dah kuat ngigau... hehehe..

Selasa baru ni saya ajak hubby ke Giant Taman Permata sebab byk barang dapur yg dah takde.  Lagipun dah lama saya tak bershopping, main order dkt husband aje.  Tapi orang lelaki kalau beli barang, bukannya nak pilih or belek harga.. main hentam je.  Tapi kalau saya yg pegi shopping barang, alamatle satu bonet penuh dgn stok makanan & barang dapur... hehehe..

Kelmarin time hujan, rasa teringin plak nak masak utk minum petang.  We all selalu lunch lambat, so petang biasanya semua kekenyangan lagi.  Kebetulan plak ada stok cendawan yg saya beli, baikle masak cecepat sebelum rosak.

Fresh betul cendawan ni.  Tu yg saya geram dan 'terbeli'... (cendawan ni saya basuh & belah/koyak dua)

Cendawan ni saya goreng dengan tepung goreng Adabi aje.  Senang aje, celup telur & kemudian celup tepung.  Dah siap!!! Mula-mula celup satu-satu, tapi rasa lambat je, saya gaul dgn telur then tabur tepung.  Haaa.. kejap je siap!!! Hehehhe.. 

Ok juga la goreng macam ni (mostly kalau tgh malas).  Boleh goreng dengan  banyak cara.  Next time kalau rajin saya try  goreng dengan cara lain pula..
Kat rumah ni mmg sentiasa ada tepung goreng ayam Adabi tu.  Tak pernah pun saya goreng ayam dengan tepung tu.  Biasanya saya guna utk goreng kentang (macam wedges).  Memang sesuai sangat guna tepung ni.

0 comments:

Post a Comment