Sandwich Maker

Thursday, May 3, 2012
Tidur pun si Misha ni.  Sepanjang on the way ke Putrajaya tadi dia terkebil-kebil je.  Dah dekat sampai baru sibuk nak menyusu & terlelap.  Frust saya sebab punyalah bersusah payah struggling siapkan budak-budak ni utk ke sana, malangnya sepanjang jalan jem yg amat coz byk jalan dinaiki air.  Alamatnya saya sampai pejabat imegresen dah jam 4.45!! Jadi tengok kaunter kosong ajelahh.. Penatnya toksah cakaplah.. Minggu depan saya mengadap pejabat imegresen lagilah jawabnya sebab esok dah ada temujanji dengan Toyota Service Centre.

Kelmarin saya menyelongkar isi kandungan peti beku saya.  Since saya ada 2 peti beku (yg box) dengan peti beku fridge tu.. so banyak sangatlah isi kandungannya.  Kemudian saya ternampak baki Chicken Meatloaf Ayamas yg saya simpan.  Fuhh!! Lega rasanya.. saya dah ada menu sesuai untuk bekal Tiha esok!!
Ni contoh sandwich maker yg biasa saya guna... (gambar ihsan Google lagi)...
Biasanya dengan sandwich maker ni saya buatkan Tiha roti susu, just sapukan butter & susu pekat, kemudian kepitkan.  Biasanya dia akan bawa 2 set (4 keping roti) & pastinya habis semua.  Kalau saya baik hati sikit saya upgradekan jadi Roti Susu Cheese.  Saya just sapukan susu pekat & letakkan sekeping cheddar cheese, kepitkan dengan sandwich maker ni.  Hasilnya waauu.. manis, masin, masam.. semua adaa... kalau makan time panas memang best sbb cheese tu melting & roti tu pun rangup.

So dengan terjumpanya meatloaf tadi, maka terhasillah Chicken Sandwich & Cheese - Roti, chicken meatloaf, cheddar cheese, tomato/cili sos & mayonis.  Letakkan semuanya & kepitkan.  Balik sekolah tu Tiha tak habis-habis cakap " Mama.. sedapnya Mama masak..".. hehehe.. dia tak tau, semua tu main letak & kepit aje.

Oh ye.. saya suka gunakan sandwich maker ni sebab tak nak bagi sandwich tu berterabur dalam bekal Tiha.. paham-paham je la budak kindergarten ni kan.. plus kalau makan time panas tersangatlah yummy.. meleleh-lelah cheesenya... Mmmm..

Apapun thx to Nina (my ex-roommate masa duduk kat Putra Court Condo dulu) atas pemberian hadiah ni.  I selalu guna tauu.. hehehe.. Semua hadiah kahwin saya memang saya appreciate sangat & banyak sangat gunanya.  Kebetulan semua hadiah yg saya dapat tu barangan yang berbeza, jadi saya gunakan sebaiknya sampai sekarang.  Cuma blender & oven toaster dah rosak sebab digunakan untuk tujuan komersial.. mana tak cepat lingkup.. takpe.. pemberian ikhlas korang pasti akan mendapat pahala.. kann..kann...

0 comments:

Post a Comment