MAKANAN WEEKEND

Wednesday, October 29, 2014
Mengidam nak makan pretzel, jumpa satu resepi yang nampak menarik.. bila dibuat, langsung tak menjadik.. Frust saya.. Memang saya perasan macam ada yang tak kena dengan resepi tu, tapi masa tu saya dah humban hampir semua bahan dalam breadmaker.. jadi redha je lah.  Bila doh siap, the dough so breakable.. Saya tak boleh bentukkan pun.  Jadi.. saya gentelkan takat yang boleh ala² stick (memang hodoh, tapi nak buat macam mana kan.)..
Inilah rupa pretzel yang tak menjadik.. Ni gambar selepas dicelup dengan Baking Powder, tapi belum dibakar.  Mujurlah habis licin!  Licin bukan sebab pretzel ni sedap, tapi Salted Caramel sebagai pencicahnya yang Uummpphh.. Resepinya Caramel tu kemudian ye..

Potato fritters again.. Suami beli kentang kat Giant, tapi nampak macam akan membusuk aje. Baik saya habiskan cepat.  Jadi saya sagatkan kentang, carrot & daun bawang sebagai bahan utama potato fritters ni (jangan tak tau, bawang² saya tumbuh dengan suburnya gara² berpeluh sebab terbiar dalam plastik.. hahahaha..)... 

Banyak lagi makanan yang saya masak weekend lepas, tapi yang ni saya share yang mana saya rajin snap ajelah.. hehehe...


2 comments:

{ Aisy Nasiha } at: October 29, 2014 at 9:53 AM said...

ai, teringat kat kentang saya, dah naik akar ke belum

kena rajin2 macam Kina ni

{ Kina } at: December 19, 2014 at 3:20 AM said...

Saya pun selalu macam tu.. Dah nak naik lisut kentang tu baru teringat... hehehe

Post a Comment