TAKDE MODAL

Friday, August 14, 2015
Blog ni dah mula kehabisan modal... Kat bawah ni aje gambar last yang ada dalam google+ saya.. hehehe... Lama betul saya tak tangkap gambar.  Padahal almost everyweek kami keluar ke sana sini settlekan itu ini & mencari itu ini.  Tapi mood nak ambik gambar tu tak berapa nak ada.  Lagipun asyik-asyik tempat yang sama, makanan yang sama, menu yg sama.. bla..bla... 

Bila tengok balik gambar-gambar, ada satu lagi gambar baju yang saya tak share kat sini.  Kain ni saya beli online, cotton.  Memang lembut & cantik sangat tapi harganya agak mahal, RM16/meter.  Masa pilih tu memag nak cari yang terang & fancy.. utk budak-budaklah katakan.. tapi bila dah sampai... rasa macam terlebih fancy lah pulak... hehehe... Since masa beli tu taktau nak anggar berapa banyak, jadi Baju Tiha & Ieqa guna design lain, Misha & Ila pula design lain.  Untuk Ieqa saya buatkan lengan pendek, untuk Tiha lengan panjang & tak berlengan untuk Ila & Misha.  Gambarnya ada yang Misha aje sebab masa ni tengah excited sebab baju first yang siap, tu yang suruh dia test & ambik gambar... hehehe... 

Baju raya ke2.. Ni baju first kami menggunakan pola sendiri... Bukan main banyak sangkutnya.  Kesimpulannya.. masih BELUM LULUS buat pola sendiri... hahahaha... 
 Sebenarnya sejak lepas raya, saya tak berkesempatan pun menjahit apa-apa.  Memang takde masa sebab banyak berkejar sana-sini.  Memasak pun ala kadar aje, in fact lagi banyak makan kat luar sebab nak cepat.  Biasanya kalau nak buat apa-apa urusan, saya tunggu suami balik by 3 or 4, jadi once dia sampai, terus kami berkejar ke tempat tujuan sebab kebanyakan pejabat tutup awal (mostly gov agencies) & nak kena ambik Tiha balik dari sekolah pula.  Kadang-kadang jadi berhari-hari sebab banyak hal nak kena settle, jadi sehari boleh pergi ke satu tempat aje.

elmarin kami terpaksa ke Maxis Centre KLCC sebab nak ambil Simcard phone pulak.  Tiba-tiba lah simcard nak buat hal lah kan... Kalau ke KLCC, kesian lah pulak nak pergi without Tiha & bimbang juga tak sempat nak fetch dia nanti.  Jadi kami tunggu Tiha balik sekolah & terus bergegas ke sana.  Dalam kereta, masing-masing mengadu lapar.  Tiha ni memang balik dari sekolah aje, akan mencari makanan. So elok sampai je, saya belikan Popcorn untuk kunyah-kunyah sementara nak dinner.  Actually dah lama nak try Popcorn ni... ramai yang kata sedap & ramai jugak yang beraturnya!  Harganya... Mahal sungguh!! Tapi saya tengok, masing-masing selamber aje memborong.  Saya ni sambil dok beratur, sambil dok hitung-hitung nak beli berapa banyak, sambil seluk-seluk poket... hahahaha... Mahal wehh... Bayangkan kalau yang Nut (diorang punya specialty) harga pack paling kecik RM25!   Kalau popcorn biasa pulak, saya ambik yang Large (mix antara cheese & caramel) for RM25 jugak.  Harga kat pasar malam baru RM2 (saiz medium kat sini)... heheheh...

Popcorn Garret yang terlajak mahal tapi orang beli semacam.. Satu pek L & satu pek S ni total loss saya ialah RM50.00 .. 

Rasanya pula macam mana?  Sedap wehh.. tapi takleh makan banyak sangat boleh diabetes!   Manis.. sampai naik pening-pening lalat sebab we all ni tak kuat manis.  Mama dah warning budak-budak ni, sekali ni je tau Mama beli.  Pasni jangan nak request dah, ni Mama saja gatal nak rasa.  Manalah tau Mama terajin na buat popcorn, jadi Mama tau lah kalau Popcorn yang sedap, camni rasanya... Kalau uolls suka makan popcorn & tak kisah pasal harga... Garret ni kira must try lah kalau ke KLCC ni.  Budak-budak ni pun bukan main suka dapat makan Popcorn mahal!

0 comments:

Post a Comment