EGG ROLL BUN CHICKEN FLOSS

Tuesday, February 7, 2017
Entah betul ke tak nama roti ni macam tu... Lebih² kurang ajelah kan.  Nak update cepat² ni sebab banyak urusan lain lagi.  Entry tertunggak dalam koleksi toksah cakaplah.  Silap haribulan, habis lupa semua nanti tu.  Dahla resepi main campak², tak bercatat pulak tu.  Tu kadang² tak jadi post kat blog sebab saya pun dah tak sure apa benda saya campak dalam tu.  Sayang kan??

Roti kali ni lawa kejadian luarannya, tapi jujurnya.. doh asas saya kali ni langsung tak jadi.  Frust la sebab rupa dah cantik tapi rotinya tak sedap.  Bukan salah roti ni tau, salah saya sebab salah pilih dos asas.  So kalau you all nak buat, pilih mana² doh asas yang korang dah familiar.  Dalam blog saya pun ada beberapa doh asas yang saya share.  Bolehlah pilih yang mana you all berkenan.  

Untuk dapatkan gulungan macam ni, boleh tengok tutorial kat sini ye... Resepi saya copypaste balik untuk rujukan saya pada masa akan datang.  Yg ni pon boleh refer


Ni saya copypaste balik..

Assalammualaikum, Antara tutorial yang dinanti resepi dan tutorial ini dari saya dan cara saya, mengkali berlainan dengan tutorial chicken floss yang lain. istimewa dia adalah chicken floss yang mempunyai telur

resepi
adunan doh apa2 resepi bun ( 250 gm )

adunan telur =
-2 biji kuning telur
-2 biji putih telur
-daun bawang ( suka hati nak pakai apa2 sayur peria pun ok :P )
-lada padi hiris biar padas
-lengah hitam dan biji bijan ( tabur atas telur )
-pati ayam , garam
-chicken floss
-mayonis
-loyang 8x8 ( segi empat tepat )

cara2

-canai doh masukkan dalam loyang bakar macam biasa
-campur semua bahan untuk telur dan kacau sebati
-masukkan kedalam loyang segi empat tepat 8x8 ( alas kertas minyak )
-bakar oven 160, api atas bawah, 10 minit ikut korang punya oven kalau telur xgegar maksud nya dah masak.
-sejukkan dahulu telur baru bukak kertas minyak tadi perlahan2 takut koyak
-ok u all saya malas nak taip selebihnya ada kt gambar just FOLLOW tq

by Irfan Homemade Syaz Wani Wanie






0 comments:

Post a Comment