Pasta Ala Krim

Monday, May 9, 2011
Saya pon x tau nak bagi nama apa resepi kali ni.  Resepi ni terhasil lepas kerap kali sgt makan Prawn Macaroni with cheese Secret Recipe tu.  Masa mula² try dulu, mmg marvelous habis la rasanya.  Tapi if everytime dinner kat sana, anak² order menu yg sama.. muak la pula kan.

Since dah selalu rasa mknn ni, saya cuba buat sendiri.  Cuma saya x masukkan udang sbb nak kurgkan udang dlm diet Tiha.  Saya buat kuah krim kosong je & siram atas pasta.  If nak tambah chicken ham, salami, sosej ke boleh juga. Takde la nampak plain sgt..



Bahan²

1/2 kotak krim
1/2 cawan susu segar
1 biji garlic (diketuk)
Black pepper
Parmesan/mozarella cheese

Tumiskan garlic (saya guna olive oil, boleh ganti dgn butter), masukkan udang or chicken ham... campurkan whipped krim & susu segar & cheese.  Perasakan dgn garam & black pepper.

Biasanya saya gunakan pasta yg berbentuk spiral utk dimakan dgn kuah ni.  Saya siramkan je kuah atas pasta & tabur mozarella cheese & masukkan dlm microwave 1 minit.  Hasilnya sama seperti Prawn Macaroni with Cheese tu..

0 comments:

Post a Comment