Spaghetti Lagi..

Monday, May 16, 2011
Menu pasta yg simple.. bahan² pun senang je.  Lebihan sauce/kuah boleh guna utk buat lasagna!!!

Kalau buat pasta mcm ni lagi senang.. penat je Mama masak, pasta kosong & mozarella juga jadi pilihan Tiha... 
Lama dulu saya dah pernah letak resepi Spaghetti.  Kali ni saya saja masukkan resepi yg sama tapi version simple (kurgkan bahan aje..).. Biasanya ni je la bahan kuah spaghetti saya if tak keluar shopping :

Tumis garlic & onion - cincang (saya guna olive oil)
Masukkan mince meat (1/2 bungkus kecil)
(saya biar sekejap agak² daging hampir masak)

Tomato puree (1 can)
Chicken stock - 1 cube
Bay leave @ daun salam - 2
Carrot & can mushroom (cincang gak)
Mixed herb,oregano,pepper & garam
(masakkan sekejap atas api, rasa & ready..)

Sometimes saya tambah parmesan or cheddar dlm kuah ni.  Tapi husband saya prefer mozarella ditabur atas kuah & panaskan dlm microwave 1 minit.

Herbs macam bay leave, mixed herb, oregano mmg saya pastikan ada di rumah coz selalu diguna utk masak masakan barat.  If x nak letak pon takpe, just takde bau²an itali le... ada sesetengah resepi gunakan basil (ketumbar) cthnya produk prego.  Saya belum cuba dlm resepi sendiri, tapi kalau beli kuah instant prego tu, agak sedap juga la rasanya.

0 comments:

Post a Comment