IMBISS GERMAN DELI - AGAIN

Thursday, February 6, 2014
Kalau dah takde idea sangat nak makan western kat mana, we all pergi ajelah Imbiss.  Cumanya a bit pricey, jadi layan sekali sekala jadilah... Kali ni kami dapat diskaun 15% gara² saya ternampak 3 ekor anak lipas terapung atas Ice Lemon Tea Tiha.  Dahle budak² tu terminum sikit.. hehehe.. entah² korg dah telan separuh.. Tapi saya tak de lah marah ke apa sbb saya rasa lipas tu datangnya dari dalam straw, memang cinonet sangat pon, berenang² dalam tu.  Jadi just inform diorang untuk replacement. Diorang pun banyak kali say sorry pasal tu.

Sepanjang we all ke Imbiss ni kedaiya memanjang je sepi.  Paling² pun ada 2 tables aje yg ber customer.  Sedangkan Restoran Kayu Nasi Kandar kat seberang tu memanjang je penuh.  Agaknya orang² kita kurang gemar menu macam ni kot?   

Tengah sibuk menanda makanan...(eehh..bukan.. menconteng kertas order yg tak diguna.. hehehe)...


Menu Ieqa... (tiapkali dtg asyik ini aje menu diorg ni)

Hotdog my hubby (ala² coney dog & ditaburi cheese).  Agak sedap!

Tak berbaloi! Aglio Tiha yg berharga RM15+- ni hanya dimasak menggunakan garlic, olive oil & taburan parsley.  No Cheese.. no seafoods... etc. Senang cite, pasta kosong aje!   

Saya ambik Sizzling steak (300gm beef).  Set ni biasa² aje & blackpepper saucenya kurang uumpphh.. Baik Onioin sauce dalam Rumpsteak tu plak... Buat sekain kalinya, sayurnya terlebih masin!!!  Langsung takleh makan... Apalah masalah cook ni dengan garam (kat sayur aje, yg lain takde la terlajak masin).
So.. saya akan eliminate sizzling steak ni dari pilihan saya lepas ni coz dagingnya pun jadi dry after some time (masa baru sampai ok lagi).  Agaknya sizzling tu masih panas berapi.. jadi makin lama daging tu overcook & dry.  Lagipun saya memang tak enjoy dengan kuah blackpepper nya yg cair & plain rasanya.

Saya ni memang suka sangat steak, dari zaman bujang dulu saya asyik mencuba steak di sana-sini.  Masa tu saya tak tau kedai yg menjual liquor adalah haram dimasuki, jadi saya memang pernah try steak di Victoria Station, San Francissco Steakhouse (Mid Valley) dll.  Jadi bab rasa steak ni memanglah saya cerewet!  Tapi jangan tanya saya di mana tempat steak paling sedap.  Akibat dah terlalu banyak steak saya try, sampai saya lupa di restoran paling menambat hati!!!... :P

P/s :  Pendek kata saya masih tercari² kedai steak yg bebas liquor yg berjaya menambat rasa saya...


2 comments:

{ Aisy Nasiha } at: February 9, 2014 at 8:30 PM said...

Wah.. memang penggemar stik tegar nampaknya.. masa mengandung ni lagilah nak makan benda yg kita suka kan?

Ada ank lipas kecil? Ish2...

{ Kina } at: February 10, 2014 at 2:07 AM said...

Itula.. time preggy ni makin mengada la sikit tekak ni.. hopefully takde la lama sgt tekak ni meragam... hehehe

Post a Comment