BOTOL SUSU

Friday, February 28, 2014
Dah takde bahan sangat si Kina ni ye.. Botol susu anak pon mau story?  Hehehe... Ala... sekali-sekala merapu & malas nak story sal masak².  Lagipun I masak cincai² je skrg ni... Janji semua org kenyang cukup le.  Dah boleh masak pun kira rahmat tu... :) 

Sebenarnya ada 6 biji, sebiji gagal dikesan.  Yg tu tugas Ieqa buat treasure hunt, cari botol susu... :)
Eehh.. Apsal banyak sangat botol susu ni?  Haaa.. gini la gayanya kalau jenis malas basuh botol susu selalu.  Saya suka je basuh membasuh pinggan, tapi bab botol susu ni, saya kurg suka basuh satu²... Jadi... saya akan provide botol susu yg cukup untuk diorang minum sehari!  Jadi saya basuh sekali sehari ajelah.. sebelah pagi aje..
Mula² saya rendamkan teat & penutup dia dalam air sabun bersih... Pastu beruslah... nak buat apalagi kan?  

Ada bekas asing untuk botol² ni supaya senang nak dicari... 

Dah siap basuh, saya keringkan kat drainer pinggan kat laundry, jadi tak menyemakle kat sink saya tu...
Eehh.. tak berkulat ke botol or puting tu?  Haaa... kalau nak tau, memang puting botol susu ni tak pernah berkulat. Dulu saya x tau, saya rendam dalam air kosong aje, sekarang ni dah tau, rendam dalam air sabun! Kalau biar berendam semalaman pon xpe..  Kalau nak express sangat, saya ramas² dalam air sabun tu & bilas.  Biasanya saya berus satu²..

Pendek kata, jangka hayat teat ni sama je dengan jangka hayat botol.  Bila nampak ada kesan calar pada botol (line² putih) saya buangle & replace dengan botol baru.  Dalam jangka masa 3-6 bulan la camtu saya replace botol² ni...

Ok habis kisah botol susu!  Baby Misha dah tenyeh² muka kat peha Mama mintak susu!  Aiyaa.. ni mesti terliur tengok gambar botol dia!


2 comments:

{ Unknown } at: February 28, 2014 at 3:43 PM said...

Dah lama tak menyental botol susu.
Arif sejak lahir sampai umur 4 thn on breast feed.
Mmg nostalgia la cerita botol susu hilang ni..

{ Kina } at: March 1, 2014 at 12:07 AM said...

Lamanya Akak menyusu badan... Bagus tu, jimat belanja... hehehe... Saya takat setahun aje, pastu surrender.. Mungkin yg latest ni nak menyusu lama sikitla kot.. InsyaAllah..

Post a Comment