UPDATE JE LA...

Wednesday, May 14, 2014
Cuti kali ni tak ke mana-mana... just spend masa kat rumah aje.  Banyak gak menu yg dimasak tapi most of it saya tak snap photo pon.  Antaranya saya berjaya klim karipap by hand!  Dah lama saya cuba, baru kali ni berjaya.  Tapi hasilnya hanya sesuai untuk tatapan sendiri aje le... First time buat, biasa guna acuan... jadi still banyak benda nak kena diperbaiki.. Kalau ada kelapangan saya nak buat lagi sebab kulitnya so sedap & inti pun masih banyak dalam peti tu.

Malam ni takleh story banyak... so tired & sleepy.. Lately ni mmg asyik ngantuk awal je... Dah tak bleh jadi spiderwoman macam dedulu... 

Sebelum tu nak tayang rendang ayam.... Buat lepas MIL ajak dtg rumah ambik lemang.. terus teringat nak matchkan dengan rendang.  MIL pon suka rendang...
Bersedia untuk dibawa bertandang ke rumah MIL

Saya buat seperiuk ni (4L)... Guna Alumite memang cepat aje dah siap.  Memang happy sgt dgn
hasilnya... 
Tak sangka pula sebekas besar yg saya bawak tu, cukup² je untuk dimakan malam tu.  MIL mcm nak lagi je... jadi saya pack lagi separuh baki rendang yg ada di rumah & bagi lagi.  So... takde la stok extra untuk saya bekukan.. :( ... Mujurla tak susah mana nak buat sebab semua bahan asas, just keluarkan dari freezer (dari bawang, cili, lengkuas, d.kunyit etc...)... Lagipon puashati kalau tgk org mkn sampai tak cukupkan?  Hilang semua rasa penat tu...

Okaylah... nanti saya masukkan entry fasal kek yg saya buat 2 minggu lepas sempena party kelas Tiha kerana Cikgunya yang nak berpindah.  Kek simple aje, tapi memang jadi favourite anak².. till the end diorang dok mintak saya buatkan lagi... Mama je dok buat tak faham.. hehehe...


0 comments:

Post a Comment