Eh... Ini aje gambar yg ada dlm phone? Hahaha.. kita layan je la gambar kat Service Center ni je... Kang takde entry plak... hehehe...
Jangan terkejut kalau saya kata we all pegi servis kete kat Bentong. Memang dah bertahun kami buat kerja gila ni. Banyak sebab kami ke sini. Pada asalnya kami senang nak singgah untuk servis, ye la.. on the way ke Jengka aje kami boleh drop by.
Nak jadi cite, masa mula² hantar tu.. terjadi satu peristiwa.. pendek kata, saya ni bila dah hangin, memang sampai ke HQ buat report. So.. apa lagi, habis la semua staff Toyota tu call saya mintak maaf. Siap yg sorg tu call sambil nangis² sbb teruk kena marah dengan Boss. Saya simpati jugak, but still salah dia, so dia kena responsible.
Manager Toyota & Technician pon call saya mtk maaf & explain situasi sebenar. Masa kami dtg nak ambik kereta, Manager & Technician siap tunggu depan pintu lagi. Masa ni lah saya kenal Technician kami, Chan. Dia la yang dok mintak maaf & entertain kami sepanjang kami kat sana. Yang kelakar tu.. since that, dia asyik dok tepon saya je. Kadang² just call utk bertanya khabar le, tanya dah makan ke belum le.. kereta ok ke tak... Sampai saya naik pelik.. hehehe.. Malahan kami dapat special price lagi kalau ke sana. Layanan memang tip top.. Lepas tu jugak Chan naik pangkat jadi SA... ;)
Maka kami mula jadi regular kat Toyota Service Center Bentong ni. Chan plak... haa.. dah macam geng aje. Kalau kami dtg, memang dari jauh dia dah senyum & angkat tangan. Kalau nak balik, pasti sampai ke kereta dihantarnya. Kalau dah jumpa, non stop nak berborak. Pendek kata, dari marah, kami jadi kamceng habis dgn diorg.
Jadi kami memang sanggupla ke sini biarpun letaknya nun di Bentong. So far, servis yg diberi memang sangat memuaskan.. Camry cabuk kami tiapkali servis, kena RM160 aje... kat luar pun tak dpt price tu tau. So rasanya berbaloi tak?
Budak² ni pulak memang rasa Toyota ni macam rumah sendiri. Sampai², terus mengadap pc. Takpon tv. Then ambik Milo, makan biskut.. then lari², jerit²... tapi kalau over sangat, mmg kene sekeh jugak dgn Baba & Mama. Ye la.. kang customer lain pulak tak selesa. Tapi biasanya, kami akan jadi cust yang last pon.. sbb tak habis² melayan si Chan tu... hehehe... Semua cust dah balik, kami masih berkampung & berborak kat situ...
Mama suruh Ieqa & Misha bergambar dengan Dragonfly yg tersesat.. (kalau perasan, ada kat lantai, tepi dinding tu). Dua² ni penakut.. tu yg dok jauh² je... |
Budak paling over nampak dragonfly.. dok jerit sambil berlari² macam histeria. Masa ni customer dah beransur balik... |
Tak habis² lagi dengan Dragonfly nya... hehehe... |
Kejap² berlari kat Baba & Mama, bgtau ada dragonfly.. Masa ni Mama & Baba tgh layan Uncle Chan tengah jual minyak angin.. hehehe... |
Dah perasan Mama dok snap aksi dia, terus buat peace... Lantai ni dah bersih kena mop dengan baju Misha... |
Nampak Kakak² ke toilet.. terus kejar. Ha.. service Center pon dah kosong.. lantakla korg nak berlari cane pon... |
2 comments:
Wa..so special gitu. Kalau macam tu mmg rela ke Bentong kalau nak servis kereta. Menarik kisah Kina dengan servis center ni. Haha.. kira bagus pentadbiran Toyota ni.. ambik berat dgn aduan pelanggan.. bagus2
Itula.. skrg ni Tiha sekolah petang, jadi kami terpaksa pergi ke sana on Saturday or school holiday aje.. Tak boleh dah on the way balik kampung mcm selalu... Travel ke Bentong semata-mata nak servis kete.. hehehe...
Post a Comment