COUSINS

Wednesday, June 25, 2014
Habis dah pon kisah percutian kami kali ni yang memboringkan tu... hehehe.. Macam saya mention sblm ni, bukanle percutian sgt pon, just syarat nak bwk budak² ni keluar dari kepompong & relaks di tempat orang.  Kalau betul² nak pegi vacation, banyak lagi tempat yang kami belum explore ni... :) .

Adik stay rumah kami malam tu & bershopping sakan esoknya.  Dia nak beli screen nyamuk di Viva Home & shopping baju raya.  Jadi saya minta dia tinggalkan anak²nya kat rumah je.  Mula² nak teman dia jalan², tapi bila fikir balik, mcm nak rest kat rumah je sbb kami takde apa yang nak dibeli pon... Cumanya kami plan lepas adik abis shopping, kami nak ke IKEA... (saya nak register Ieqa jadi member Smales.. dah lama dia bising sbb tak dapat buku macam kakaknya)... 

Dua orang budak yang suka sangat dengan baby... hari² dok jerit panggil baby dlm perut Mama.  Kat sebelah tu tempat tido diorang semalam... Sofa digabung jadi King Size bed.  Sofa saya ni murah aje, tapi saya suka sbb boleh dilipat sepenuhnya jadi bed & boleh diangkat kerana dibawahnya adalah storage.  Dalam tu saya letak semua stok bantal, comforter & selimut... 
Lepas Asar adik call yang dia dah nak habis shopping.  Kami pon bersiap sedia untuk keluar dari rumah.  Dalam kereta baru perasan... Ehh... mana nak sumbat 5 orang budak dalam kereta ni?  heheheh... Last² my hubby keluarkan 2 carseats untuk dapatkan space & Misha kena dok dengan Mama.  Sepanjang jalan... Mama & Baba tertekan... Bisingnya ya Rabbi!! Masing² menjerit² & menyanyi dengan sekuat hati.  Nak marah pon takde gunanya... buat sakit tekak aje.  Cuma di dalam hati berdoa supaya jalan tak jem sebab nak cepat² sampai... Mama & Baba dah tak tahan sangat ni!!!..
Misha with Brother that she never had.  Suka betul dia dengan Wafiq... Kalau nampak gambar pon, dia jerit² bgtau ada Abang Wafiq... Ieqa pulak tengah merajuk dengan Wafiq (diorang ni sebaya)... Sepanjang hari Wafiq mengganas.. semua gadis² ayu (Tiha, Iz & Ieqa tak nak kawan dengan dia)...
Bila sampai IKEA, memang seronok budak² ni tengok bukan main banyak tempat untuk kanak²... Agaknya sempena cuti sekolah, jadi memang heaven habisla untuk budak² ni... Cumanya Mama & Baba rasa tak best sebab hampir separuh showroom ditutup sebab under renovation... Nampaknya IKEA sedang buat perubahan besar²an ni...

Aksi budak² bermain di IKEA... (Gambar dari hp my husband, as usual... adela a few keping aje... adehh... kalo saya takde kat sekitar tu or kemalasan nak ambik gambar, inile akibatnya...)



Baby Elf... 
Sementara nak tunggu Adik le diorang main & kemudian saya pergi order makanan di Cafe.  Oh.. luckily kids eat free!!! Jadi saya order 5 Kids Meals & time bayar, panggil budak² ni datang... Haa.. sorang² dtg di kaunter... kecuali Wafiq!  Jenuh la dok panggil.. last² sampai jugak dia.  Rupanya tengah kelam kabut nak pakai selipar, terlanggar itu ini... hehehe...

Budak² tengah menjamu selera... Kalau perasan saya beli 5 caramel pudding (my favourite ni)... Tapi kat Ikea ni takleh bungkus, jadi make sure order apa yang nak dimakan aje, jangan bazirkan.  Kalau nak bungkus pun saya akan ambik Sandwich then saya roll dengan wrapping film penutup sandwich tu.  

My hubby try Salmon & mine steak (the steak teramatlah tak sedap!)... Menu lain semua yang dah biasa kami makan - Meatballs, chicken wings, pasta, caramel pudding, nuggets (Iz & Wafiq request), Chicken Ham (saya bungkus) & juices for the kids. 
Tengah menjamu selera, Adik pun sampai... Diapun order makanan & dinner sama².  Lepas makan, kami ke Smales untuk register Ieqa & Izz.  Mujurle dapat terus passport smales on the same day.. Masa Tiha dulu kena dtg semula untuk ambik gambar & passport.  Suka bukan main Ieqa & Izz (Wafiq tak boleh lagi sebab belum sampai birth date nya on September ni).  Dapat sticker lagi (boleh kumpul untuk redeem barangan Smales).  Kalau nak tau lebih lanjut tentang Smales, boleh masuk web IKEA ye... malas nak story panjang².. :P

By the time urusan pendaftaran siap, IKEA dah nak tutup pun.. UUwwaaa!!... Sambil berjalan keluar, Adik grab mana yang sempat aje.  Saya simpan balik kad IKEA dengan value RM100 yang Maybank bagi tu... bukan apa, kalau main grab aje, nanti banyakle menda mengarut saya terbeli.  Biasa kalo shopping kat sini saya dah ada shopping list dari web, jadi budget tak lari, tak terbeli benda bukan² & boleh dah siap ukur kat rumah... Saya capai jugak satu brg utk dapat free parking (3 jam pertama).. Belikan knife sharpener untuk Mak di kampung... 

Lepas shopping... aktiviti wajib anak² saya... makan ice cream... Mama plak beli karipap.. hehehe... Pastu barule boleh bergerak balik.... Adik terus ke Pahang, kami pula ke rumah....




0 comments:

Post a Comment