LAGI² PIZZA

Wednesday, January 14, 2015
Ini antara aktiviti cuti sekolah yang lepas.. buat pizza.  Asalnya nak buat masa sepupu² budak² ni datang, tapi masa tu mmg tak sempat nak plan, jadi banyak bahan takde.  So.. jadi aktiviti anak² ajelah.  Diorang memang suka makan pizza ni... Memang boleh layan pizza dari breakfast sampai dinner.. Pendek kata, banyak ni pun masih tak cukup!  Resepinya boleh refer kat sini ye..

Pizza ni saya gunakan wholewheat.  Kalau takde wholewheat, boleh aje gantikan dengan tepung roti/high protein tu.  So far saya memang suka dengan resepi ni, mudah sangat.. tak perlu beruli sakan...Semua pizza ni bersaiz 13" (Large).
Sebelum² ni kalau buat pizza, saya selalu tabur cheese last sekali tapi bila pizza masak, tak nampaklah bahannya.  Kali ni saya letak cheese di bawah... Baru nampak macam pizza beli... Kat atas ni pizza Salami dengan piza seafoods anak².  Bahan² semua disediakan oleh anak² dari proses memilih bahan, memotong & menaburnya... Pizza seafoods tu ada crabsticks, udang, cendawan & 3 jenis cheese.. Sos nya saya gunakan sos spaghetti prego yang original tu.

Yang ni pizza Mama & Baba (Chilli Tuna with mayo, olive oil & tomato)

Pepperoni Pizza

Seafoods Pizza

Tuna Mayo pizza
Kalau tengok rupa kejadian, nampaknya pizza anak² lagi nampak menyelerakan... hehehe.. Kalah pizza buatan Mama... Bolehlah Mama pencen buat pizza nanti, bagi anak² aje yang handle.. hehehe...


0 comments:

Post a Comment