Teruknya Jerebu

Monday, June 24, 2013
Sekarang ni semua orang bercakap fasal jerebu.  First time saya alami jerebu seteruk ini.  Aduhh.. rimas, sesak & tak selesa rasanya.  We all sekeluarga memang berkurung dalam bilik & bukak aircond.  Harap² function ionized dalam aircond tu boleh tapis segala habuk tak sihat tu.

Kalau keluar bilik nak buat kerja dapur, saya pakai mask.  Bio le dalam rumah pon.. tak selesa nak nafas kalau tak pakai mask.  Anak² pun perintah berkurung & kena pakai mask kalau keluar bilik... hehehe.. over kan?  Saya tak nak ambil risk sbb Tiha tu ada tanda² macam nak lelah.  Lately ni my husband tgh observe cara dia bernafas.  Anak² yg lain pun saya berjaga².. daripada jatuh sakit & kena gi hospital, baik hati² kan.

Sejak jerebu ni saya pantau reading jerebu ni kat Yahoo.  They all update 3x sehari.  Kalau sapa² nak check sendiri ni link dia okeh..

Semua orang kebosanan toksah cakaple.. first time kami tak merayap ke mana² sepanjang jumaat & weekend baru² ni... Ohh Jerebu.. Tak syiokk!!

0 comments:

Post a Comment