CHEESY PASTA MUDAH

Saturday, January 25, 2014
Everyday pening memikir lunch untuk Tiha... Mana tak pening, kalau boleh makanan tu mengenyangkan & boleh siap dalam tempoh yg cepat... hehehe... Maklumlah dia kena ke sekolah by 12.00pm, jadi 11.30am dah kena hidang makanan.  Biasa kat rumah ni kol 3.00 ke atas baru layan lunch... Mana tak kelam-kabut jadinya...

Tiba-tiba teringat favourite food diorang.. pasta & juga cheese... Mama pun buatlah resepi mudah ni (rasanya macam dah pernah share je kan???)....

Pasta yang dah direbus empuk, ditapis (time rebus saya letak garam dlm air rebusannya).  Time tengah panas² tu masukkan butter, blackpepper, cheese (lagi banyak lagi sedap).  Kali ni saya gunakan 3 keping cheddar & taburan parmesan yg banyak... 

Gaul rata.. siap... 
Tengahari tu tak habis pun budak² makan (saya rasa perut they all tak get used lagi dengan early lunch).  Jadi saya simpan dalam peti.  Sampai aje dari sekolah, si Tiha terus tanya mana pasta tadi.  Saya suruh dia ambil & panaskan, tapi dia nak makan sejuk.  Masa ni si Misha pon jerit² nak jugak.. makan berebut²lah tiga-beradik ni makan.... habis licin.... heheheh... Mama pun kagum apa yg best sangat, sbb Mama tak pernah pun makan pasta ni... hehehehehe...

P/s :  Maybe taste kids & adult ni berbeza kan... sbb tu saya terpaksa masak menu yg berbeza utk anak².  Biasanya menu diorg mmg simple sangat....


0 comments:

Post a Comment