KUANTAN

Thursday, January 23, 2014
Hehehe.. dah lebih sebulan saya travel ke Kuantan ni... Baru skg terajin nak story.  Saya pergi pun dalam keadaan tergesa-gesa sebab adik bersalin dan ada masalah sikit masa kelahiran tu.  Jadi sebaik tau baby adik kena pakai oksigen dan byk hal yg saya agak ragu, jadi saya terus ke Kuantan.  Saya juga dapatkan nasihat Paed anak² & Adik Ipar yg juga Dr.  Saya terus bertolak ke Kuantan dalam keadaan pening² lalat dengan harapan dapatla bantu dia apa yg patut.  

Eh... panjang pula intronya.. nak cerita pasal Kuantan je pon.. hehehehe... Masa bertolak tu,  saya pack banyak jugaklah baju (main humban aje sbb time ni asyik rasa nak pitam).  Jadi on the way tu kami just singgah kedai runcit borong roti Gardenia aje untuk lapik perut.  Plan asal nak sampai before office hospital tutup... tapi malangnya saya mabuk pulak... tak boleh kalau terlaju sikit... mula la mual.. jadi speed tu memang below 90km aje la walaupun atas hi-way... 

Sampai di area Gambang, kami keluar dari Hi-way untk lunch.  Saya memang dah target nak try Mee Kari yang amat meletops kat area ni.  Dah lama kepingin, tapi tiapkali datang manjang je dah sold out.  Kedai Mee Kari ni berdekatan dengan Caltex di persimpangan nak ke Pekan semua tu.  

Inilah Mee Karinya... Pekat betul kuahnya... tak pernah saya makan mee kari sepekat ini

Bahan²nya banyak... cuma saya takleh la nak kata superb ke tak sbb masa ni mmg saya tengah loya teruk, jadi dengan kepekatan & lemak yg ada, buat saya makin takleh nak enjoy.  Tapi kalau tak sebab tu mungkin saya akan suka kot... 

Adehh.. si Misha melalak plak... next time la saya sambung cerita Kuantan ni.  Babaii...



0 comments:

Post a Comment