BREADMAKER BOLEH JADI GILA KE?

Tuesday, August 26, 2014
Huii.. susah betul nak update blog sekarang ni.  Nak memasak pun takde masa.. Macam ni la bila ada baby bucuk dalam rumah kan.. Fail betullah Mama ni kan.. Dah 4 anak still takleh handle lagi..

Saya tengah kemusykilan ni.. Tadi as usual, hubby nak buat benggali.  Elok je saya ke dapur, terbau aroma sesuatu sedang dibakar!  Sentuh BM.. ehh.. panas!!!!  Hadoii.. habis jahanam doh benggali.  TAkde hujan takde ribut, BM ni jadi gila!  Guna setting doh, macam mana plak BM ni pegi bakar??  Saya tanya dia sure ke dia set no. 8?  Dia kata mmg dia dah double check... Adeehh.. Confused Mak Cik!

Tiba² teringat adik yang pernah alami benda yang sama.. Dia pesan dari saya belikan BM.  First time buat donut, dia ckp doh tu jahanam sebab BM tu uli kejap je, terus dibakar.  Saya ingatkan dia salah set, ye la.. baru first time guna pun kan.  Tapi bila kena sendiri ni.. mmm.. nak kena siasat semula la kan.

Jap lagi nak try buat benggali tu semula.. Kalau sekali lagi doh tu kena bakar.. Alamatnya kena hantar Senheng semula la...

P/s :  Ke.. Sue Bee dah bagi sumpahan sebab sampai sekarang saya belum kasi resepi benggali tu??  hehehe.. Sorry aa Sue Bee.. Saya takde gambar benggali tu, tah mana dicampak.. plus belum cukup yakin nak share dengan orang lain... Tunggu dulu la ye.. ;).  Adik saya pun antara orang yang request resepi benggali ni... hehehe... Sabaq na Not!


0 comments:

Post a Comment