JJCM DI KUANTAN

Friday, June 26, 2015
Sambung balik kisah kami di Kuantan.  Ni kira short vacation aje... takde proper planning ke apa.  Setakat syarat bawak anak-anak jumpa sepupu & jalan-jalan sikit.  Lepas balik dari Kemaman, kami bergerak ke Lila Wadi Kuantan.  Adik ajak kami dinner di sini.  Bila dengar namanya terus kami terfikir kedai makanan arab.  Rupanya meleset sekali jangkaan kami tu.. Tak banyak gambar pun, kami dah kelaparan & keletihan di samping sibuk menguruskan anak-anak.  

Environment di Lila Wadi ni memang best.  Harganya pun bersesuaian la dengan apa yang ditawarkan tu.  Servis pun bagus.  Dari segi makanan pula, bagi saya biasa aje.  Takde apa yang istimewa sangat, tapi sekali-sekala nak sntai-santai di luar kira okaylah.

Kawasan restoran memang cantik & santai.  Ala-ala fine dining.. Sayang saya tak snap banyak gambar (plus segan juga sebab nampak macam jakun la pulak nanti).  Saya ni kalau masuk tempat makan memang kekok sikit nak ambik gambar.


Budak-budak ni agak letih sebenarnya sebab dah seharian berjalan di zoo & pantai tadi... 


Sorry gambar bergegar.. ini aje yg ada dalam koleksi ku... Itulah set steambot yang ada kat sini.  Satu set (seorang) RM21.90 & kena ambik 2 set sekali.  Ada seafoods, beef, lamb, chicken dll.  

Kawasan kami duduk ni laluan angin kot.. Naik demam menunggu makanan masak.  Jadi mood nak makan tu pun hilang... Budak-budak ni pun macam tak berminat nak makan.  Mujurlah kami order jugak makanan lain - pasta carbonara (agak sedap), lamb chop (small portion & rasanya biasa aje), burger (Adik yang order)... Garlic rice yang diberi dengan steambot ni sedap jugak rasanya.  Terasa lemak manisnya.. 
 Itu ajelah kisah di Lila Wadi.  Tak taulah berapa bilnya, saya rasa boleh tahan harganya tu.  Tapi Adik Ipar yang bayar.  Serba salah juga kalau asyik dibelanja.  Banyak betul bayaran upah untuk assignment kami dapat ni... heheheh...

Esoknya pula kami piknik di pantai pula.  Pantai Tanjung Sepat yang dekat dengan rumah Adik jadi pilihan.  Sebelum ni kami dah pernah BBQ dengan ahli keluarga kat sini.  Kali ni just keluarga kami & keluarga Adik aje.  Takde lah buat preparation sangat.  Just ambik syarat bagi anak-anak main pantai, sambil-sambil kaum Ibu melepak & makan... heheheh.. As usual, budak-budak tu bukan makan snagat pun.  Masing-masing main air sampai Sunburn!  Baba tu sampai sekarang masih berbekas & mengelupas kesan selaran matahari.  LAma jugak diorang berendam hari tu.  Kasi can budak-budak KL yang payah jumpa pantai tu main puas-puas.
Tuan rumah yang baru habis exam.  Adik ni hantu kek & roti.  Pantang jumpa resepi kek, rajin je dia try.  




Menu hari tu - sotong celup tepung, baked potato, ayam bakar dan yang lain-lain tu sampingan aje.  Ada yang kami beli di tepi jalan sebelum sampai di pantai.  






Babai pantai... Sehingga bersua lagi... 
 By noon kami dah balik.. Lunch kami layan apa makanan yang ada tu je.  Sebelah petang, Adik ajak makan di Kula Cakes.  Kat Kula Cakes ni ada Mango Cheesecake yang menjadi fenomena di Kuantan sekarang ni.  Sayangnya masa kami sampai, ada problem dengan bekalan elektrik.  Memang ada bau terbakar & cash register semua offline.  Mujurlah kami sempat membeli sebelum shutter kedai ditutup.  Boleh tahan ramai orang beratur nak membeli kek.  Kula Cakes ni & Lila Wadi dimiliki oleh orang yang sama.  Alhamdulillah... seronok tengok kedai bumiputera yang maju macam ni.

 Ingatkan nak makan kat tepi kedai... tapi suasana dah makin suram & nak masuk Maghrib.  Since Mango Cheesecake nya ni jenis beku, jadi saya ajak budak-budak ni makan dulu... Elok aje saya bukak kotaknya nak ambik gambar... Laju je budak-budak ni menyambar.  Langsung Mama tak sempat ambik gambar proper...
Mango cheecake yang menjadi kegilaan ramai.  Sepotong berharga RM7.90.  Disaji dalam keadaan beku.  Adik yang di kaunter cakap, sehari dalam 200 slices habis dijual.  
 Saya ada juga beli pavlova (ada gambarnya tapi Google ni mengada sikit, tak semua gambar keluar kat sini.. eeiii) dan chocolate cake.  Rasanya biasa aje la.. sedap, tapi dah biasa sangat makan jadi excitement nya tu kurang sikitla.. heheheh...
Suasana di tepi Kula Cakes ni juga agak santai... 

Best kan makan kek sambil melepak di sini... 


 Lepas solat di Masjid Kuantan.... Adik ajak makan di Restoran Dallah pula.  Haa.. yang ni barulah makanan Arab.  Seronok juga kami dapat try makanan arab di tempat lain pula.  Asyik-asyik makan di Saba aje...



Set family.. Ada ayam & lamb serta Mulawah.  Air sejug... Memang berlebihan untuk kami malam tu... Bungkuslah.. apa lagikan..


Muka budak kekenyangan & mengantuk.
Suprisingly... rasa makanan di Dallah ni sebijik macam di Saba!  Macam clone pon ada.  Maybe cook diorang ni pernah kerja di tempat yang sama dulu-dulu kot... heheheh... Apapun.. Alhamdulillah.. semua orang kekenyangan malam tu.  Lepas tu barulah kami bertolak balik ke Jengka bersama-sama.  The End


0 comments:

Post a Comment