BARANG DARI CHINA LAGI

Friday, June 5, 2015
Terpaksa guna gambar-gambar dalam koleksi draft coz kebanyakan gambar ada dlm hp husband.  Antaranya mega projek terkini kami hingga membuatkan mesin jahit ku merajuk... Esok nak kena bawak jumpa doktor pulak.  Isshh.. sensitip benar ke mesin jahit ni?.  Hopefully esok dapatlah jawapan, mesin yang manja atau tuannya yang ganas.  Tapi yang paling tak gemar, banyak projek tergendala. Dahle mega projek kami ni hampir siap sangat pun...   Harap-harapla boleh repair esok.  Kalau dibuatnya kena tinggal dulu,  menangis lah jawabnya.  Rosaklah plan kami... Uuwwaaaa.....

Ni nak share satu lagi barang yang saya order kat Aliexpress.  Saya order sama hari dengan footer hari tu, tapi yang ni sampai lewat semiggu camtu.  Maybe seller lain-lain jadi penghantaran pun tak sama lah kot.  Haa... meh kita tengok..

Ni lah rupa packaging luarnya.  Diorang tinggalkan dalam mailbox aje, takde lah Ting Tong loceng hantar depan pintu.  Tapi saya tak kisah, janji sampai.    
Jangan jadi macam Pos Laju yang selalu 'tipu' cakap orang takde kat rumah, pastu tak tinggalkan notis pula!  Tup-tup kami kena collect di HQ (Brickfield).  Ye lah.. dah dokumen/parcel tu berminggu-minggu kami tak collect di Pej Pos Melawati.  Padahal kami langsung taktau ada bungkusan.  Dahlah saya ni memang ada kat rumah.   Hangin tak?  Penat dah saya bagitau Pejabat pos Melawati tentang Posmen tak pernah naik hantar ke rumah atau tinggalkan notis.  Tapi dia mintak saya pergi report kat Pejabat Pos Laju Gombak pulak! Seingat saya dah 3x jadi camtu.  Tau tu pun sebab dapat call dari sender tanya dah dapat ke dokumen/parcel tu!  

Hadoi... Memang emo sangat saya bila sebut pasal Pos Laju ni.  Tu belum lagi pos ekspres.  Yang tu lagi parah... Posmen tersilap hantar dokumen saya tu ke rumah orang lain.  Bila saya complaint, mati-mati kata dah hantar.  Mujurlah bila di cek, dia dah hantar salah rumah!  Bila diorang tuntut, Pak Cik tu siap mengamuk lagi cakap, dah hantar kat rumah dia, yang dia punyalah!  "Pak Cik... best sangat ke dapat transkrip exam UUM saya tu??" " Haa.. hambek la kalau suka sangat!"  Mula-mula hangin betul saya.  Geram je nak buat report, tapi lepas boss pada posmen tu merayu supaya saya  taksebabkan budak baru tu kena buang kerja.  Tak sampai hati pula.  Maybe ada hikmahnya, gara-gara takde transkrip exam itulah saya tak apply mana-mana kerja, sebaliknya saya buka Kina Cafe!  Perancangan Allah... Tiada siapa boleh menduga....

Oklah.. habis sessi melepaskan perasaan.  Meh kita tengok barang apa yang saya order nun di China ni.  Haa.. inilah Bias Tape Maker.  Kalau berminat nak buat bias tape sendiri (kun/lis) boleh guna tape maker ni.  Yang saya beli ni ada 3 saiz.  Ada yang jual individually, ada yang dengan set bias tape binder dll.  Beli lah ikut keperluan yer.  Setakat ni masih belum berkesempatan guna lagi.   Insyaallah kalau dah 'terbuat' nanti, saya share kat sini ye...
Bias Tape Maker... Ada a few sizes unuk dapatkan lis yang pelbagai.  Yang besar tu boleh guna untuk quilt.  Tape Maker ni kalau beli satu-satu belas-belas ringgit jugak harganya.  Saya beli ni rasanya below RM30 kot... tapi memang murahle dari harga pasaran kita.
Itu je lah yang dapat saya share kat sini.  Nak tunggu apa mega projek kami, tunggule sampai siap sepenuhnya ye.  Niteee....


1 comments:

{ Unknown } at: June 7, 2015 at 10:22 PM said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Post a Comment