Froyo @ Tutti Frutti

Friday, January 6, 2012
Lama dah saya dengar fasal Tutti Frutti ni.  Tapi tiapkali nak pergi, asyik terbantut je.  Saya memang suka sangat dengan yogurt tapi frozen yogurt (froyo) ni saya baru cuba beberapa kali.  Agak sedap rasanya sbb macam aiskrim tapi kurang muak sbb ada rasa masam.  Yg penting.. less fat you!!!

Kalau ikutkan selera si kenit ni, 1 cup tu pon bleh habis.. tapi sorry ye, kena jaga budget sikit.  Share lah dgn Kak Tiha aje...

Pilihan topping untuk froyo Tutti Frutti ni.  Suami saya rambang mata tgk pilihan yg ada.. kalau saya pula.. plain is better.  Oh ye.. ni yg fruits aje, topping yg lain pun ada macam peanut, raisins, almond, choc chip etc... 

Dalam byk² bahan topping, Ieqa dok request grape.. (sigh...)

Lagi sorang hantu froyo.. saya ambilkan 1 cup kecik & refill dengan perasa strawberry.  Nasib baik lah Tiha tak nak topping.. jimat sikit.. itupun kena RM9.30.  

Husband pilih froyo chocolate & almond (frankly froyo coklat rasa sebijik macam aiskrim, so rasa rugi je , baik beli aiskrim coklat je..).  Toppingnya pula combination - peach, almond, coklat m&m serta chocolate sauce.  Timbang² kena RM15.90.  Kalau ambik cup besar mau puluh² RM kan.. 
Overall, okeylah sekali sekala untuk melepaskan gian time teringin nak makan something yg manis².  Kali ni saya tak pilih apa², hanya tumpang sekaki froyo Tiha & husband.  Walaupun sugar saya under ctrl, tapi saya still very careful dgn sugar intake everytime mengandung.  Takpela.. kontrol sikit tiapkali pregnant.. bukan selalu pun kan..

0 comments:

Post a Comment