KETAGIHAN BARU!!

Monday, September 9, 2013

I'm not a cake lover & I'm not really into baking... that was before!!  Saya mula terjebak dengan kek ni pun lepas ada anak.  Dulu² ada percubaan membuat kek, tapi tak pernahnya jadi (masa zaman sekolah!).  Since that dah mula fed up nak try!  Serious.. zaman tu resepi kat majalah or newspaper tu memang le tak bleh harap (maybe jugak masa tu buat ikut dan aje...hehehe)..

Then masa kerja, ada la jugak orang order kek, masa ni dah pandai buat kek kukus.  Tapi deco.. ya rabbi.. sepanjang bagi kek tu, dok mintak ampun sbb deco tak cantik (sblm ambik order saya memang tak nak letak deco, hatta tulis apa² pun sbb tau saya tak pandai)... Tapi dia mintak tolong jugakk.. hambik ko... 

Tapi lepas buat kek princess Tiha yang pertama.. keyakinan makin ada.  Tapi... terhenti seketika pulak... ada la buat kek lepas² tu tapi tak deko.  Then ada plak orang order kek Princess... makin excited la kan... Saturday lepas saya buat Kek Castle utk Tiha & Rainbow CAke utk Ieqa.. Waaaa...Asyikk!!!

Nak jadi cerita, ada orang call nak order cupcake.  Atas desakan & keyakinan suami... maka terhasillah samples macam kat bawah ni.. heeeeee... Maluuu.. sebab hasil tak seberapa.  Maklumle first trial... tapi saya yakin, hasil yang lepas² ni akan semakin baik!

Saya dah mula berminat nak ambik order cupcakes sebab saya dah ketagih!! Sungguh.. tak ku sangka aktiviti ini akan jadi ketagihan baru... Syoknya kalau ada orang order cupcakes sekarang ni...!!! Hehehhe... 

Hasil kerastangan pertama ku.. nak kata puashati sangat tu tidakle sbb saya rasa byk sangat kelemahan plus masa buat ni saya mengejar masa.  Tapi.. too excited sbb akhirnya ku berjaya menghasilkan cupcakes yang dihias sendiri... (proud of me... heeeeee...).. :P

0 comments:

Post a Comment