CAMNO NI.. BARU START SUDAH MUAK!!

Wednesday, November 13, 2013
Hehehe.. take five kejap... malam ni my hubby pengsan awal.  Gara² serangan migrain yg teruk siang tadi.  Jadi daku habiskan masa menyiapkan assignment yang dijanjikan kat adik.  Malangnya.. hingga kini baru 3 muka aje yang siap!.. hehehe... yang buat lagi malangnya... saya dah start muak rasa nak uuwweekk bila tengok assignment tu.  Aiseeyy... boleh tarik diri tak??? hehehe.. (jangan panik aaaa... dah janji, manaleh tak buat plak kan)...

Siang tadi ke mahkamah lagi.  Bukan nak saman orang tau.. nak ambik balik deposit untuk keluarkan waran tangkap aritu.  Biasalah.. kena bersurat bagai.. dokumen itu ini... takpe lah.. dah prosedur kan.  Lepas ke Mahkamah ingatnya nak mengular ke VivaHome.. ada unfinished business kat sana.. hehehe..

Malangnya dari pagi my hubby dah start rasa sakit kepala. Addoii.. bad sign ni... janganla tak jadi plan we all.  Time sampai court, dia dah tak larat sangat, jadi dia stay aje dalam kereta dengan kanak-kanak ribena.  Saya la ke hulu ke hilir kat dalam Mahkamah Jalan Duta nun (biasanya mmg saya jadi runner, dia jadi babysitter pon.. hehhe)... Dahle time tu dekat time lunch (gara-gara sesat time nak breakfast tadi, siap dua kali keluar masuk tol yg sama... habis fulus!)..

Jadi semua transaksi jadi sukar.  Saya makin susah hati sbb my hubby cakap dah 4x dia muntah... Isshh.. terukle migrain dia kali ni.  Dah lama dia tak kena attack camni.  Agaknya kali ni dia tak makan ubat sbb tertinggal kat rumah.  Dulu saya usung ubat migrain dia ke sana sini, tapi dah lama sgt dia tak kena serangan yg teruk, jadi saya pun dah terlupa nak topup dalam beg.

NASIB BAIK la En. Helmi Bailif Mahkamah tu prihatin.  Walaupun dia takde time tu, dia dok balas sms guide cane nak settlekan benda tu & bila semua dokumen dah siap,  dia mintak saya passkan kan salah satu kaunter kat situ aje.  Patutnya saya ke tingkat 2 hantar dokumen, tapi Kaunter Perlaksanaan tu tutuple plak... Takkan nak tunggu sampai kol 2.30 kan.. masa tu baru je dekat kol 1.00..

Mulanya orang kat kaunter tu refused nak ambik.  Dia cakap nanti hilang ke apa ke... saya dah serba salah.  Saya just sms ke Bailif ckp esok je la saya dtg semula.  Tiba-tiba terus dia call & mintak bercakap dengan penjaga kaunter.  Bila saya pass phone kat penjaga kaunter, elok je dia ckp ok..ok.. semua ok.. Fuhh Lega!!  (saya pun tak suka nak push org, tapi kesian kat husband yg lama menunggu).

Again... terhutang budi kepada Bailif Mahkamah En. Helmi yang very helpful.  Syukur saya dapat Bailif yang bertimbang rasa... (my experience dgn government servant sblm ni buatkan saya appreciate sgt).. Sampai dia cakap tak nak menyusahkan saya nak kena datang ke mahkamah lagi.  Terima Kasih daun keladi ye En. Helmi.. hanya tuhan yang dapat membalasnya.

Lepas dokumen berjaya ditinggal kat kaunter e-filing, we all bergerak balik terus.  Tak jadi la ke Vivahome.. sob..sob... takpela.. lain kali pon boleh kan!!..

P/s :  Kalau update blog laju je tangan ketuk kibod.. apsal bila buat assigment tak laju camni haa???



0 comments:

Post a Comment