VIVA HOME

Monday, November 25, 2013
Aduhai.. baru je bertekad nak update blog sikit malam ni.. Monitor pc ku pula buat hal.  Dah nak berakhir jangka hayat monitor ni kot?  Tersiksa sungguh tuanmu ini nak layan Candy Crush.. hehehe...

Saya bukan kaki game, jadi takde la sampai lupa makan minum & kerja rumah.  Sekali-sekala layan game ala² puzzle & sewaktu dengannya...  Boleh jugak asah IQ supaya tak berkarat sangat... Tapi walaupun main sekali hingga 2 kali sehari, saya dah Level 481!  Rasanya baru jugak lagi saya terjebak.. cepat betul masa ni kan...

Okay le.. tak leh nak merepek banyak².. susah wehh.. Esok saya bodek si Suami godek² monitor.  Manala tau setting je yg lari (I doubt that)... Tapi kena la try repair dulu before campak dalam tong kan...

Ni saya nak share gambar Vivahome masa last visit aritu.. dah 2 minggu punya visit ni.. hehhe.. Pegi nak beli screen nyamuk tu lagi plus.. ehemm..ehemm.. (yg ni nanti saya share next time plak ye)..




Kat sini memang port utk cari brg² perabot, dapur dan lain².. Overall byk barang branded kat sini... Cthnya kedai kat bawah ni jual dapur aje.. tapi regenya... (dusshh!!).  But the kitchen is very practical.. they all siap guarantee hood ni very realiable,  99% smoke free tu!!  Kalau biasa kat bawah dapur ni oven, tapi kitchen ni pelik sikit.. kat bawahnya dishwasher!!  Dulu diorg dah pernah explain apa relevannya diorg buat camtu, tapi Mak Cik lupa.. (bukan Mak Cik mampu beli pon.. hehehe)...


One houseware ni pot saya beli ramekins,  set² baking or kitchen utensils ala hotel (saya pilih yg mampu milik aje le)... Outlet yg biasa saya pergi kat Chow Kit coz utk peniaga ada 10% discount (ni dah lama tak pegi mungkin diorg tak kenal dah kot..).  Saya ada gak masuk compare harga peliknya harga kat Vivahome ni mahal sikit (sewa mahal kot, takpon sbb diorg tau org poket tebal je shopping at sini.. hehehe).  

Ni kedai screen nyamuk yg saya story tu... kedai ni ke belakang sikit... At Level 2, sebelah kedai hardware...

Sorry le tangan takde seni... Nak kasi nampak kecanggihan brg kat sini... tapi tetap tak nampak berapa nak canggih... :P

View dari lif

Budak buas yg tak nak ikut Mama & Baba balik!!


Tengok tu... ada set katil ni sebijik aje dlm glass showroom ni.. isshh..isshh.. Gamak² berapa le harga satu set ni ekk.. (belum tanya pun dah rasa seram sejuk)..

Ini kedainya.. set katil tadi di seberang kedai ni... 
Pendek kata,  untuk orang kampung macam saya ni, mmg jaun habis lah.  Tapi kalau ditanya best ke tak ke sini.. Mmmm.. saya prefer IKEA lagi lah!!! Hehehe...

P/s :  Dalam dok membebel susah nak update sbb monitor rosak, byk jugak terlepas bebelannya kan?.. ;)


0 comments:

Post a Comment