HOME SWEET HOME

Friday, May 29, 2015
Sementara menunggu roti benggali ku naik, bolehlah daku melayan blog kejap.  Saya tengah frust ni.  Nampak gayanya agar-agar Milo dan Oreo tak membeku dengan cantik... huhuuu... Tak syoknya nak bagi kat budak-budak sekolah Ieqa makan esok.  Rasanya tak terjejas, cuma bahagian bawahnya tu hancur-hancur (saya agak) coz masa saya tuang lapisan kedua boleh nampak keladak coklat timbul sekali... Uuuwwaaaa... Agaknya agar-agar belum betul-betul larut lagi lah tu.  Nak buat another batch, Biskut Oreo dah habis pulak.  

Moga-moga tak buruk sangatlah rupanya time dipotong nanti.  Memang jadi tradisi Kindergarten anak-anak akan buat party sebelum mid semester break.  Teacher nya mesti tertunggu-tunggu apa yang Mama bakal masak... Nak buat macam mana kan... :(

Sebelum saya layan CandyCrush.. meh saya belanja gambar-gambar sikit.  Agak-agak kat mana tempatnya ni?  Semua gambar diambil dengan handphone aje... Jurufoto nya pun takde skil ambik gambar.  Kalau tak sure lagi gempak hasilnya....

Di suatu pagi yang hening... Jam sudah pun 8.00 lebih, tapi kabus tebal masih melitupi bukit... Nyamannya...

Ini pula di kala hujan... sungai yang mengalir keruh (jika dulu airnya lebih besar & jernih).  Foto dari dalam bilik tidur... heheheh...

Masjid & bukit bukau.. (yang ni bukit tabur, sebelah aje dengan bukit/gunung tadi).  Ada lagi satu area bukit kat seberang sana, saya tak ambil gambar. 
Di sekitar jalan ke apartment saya memang banyak sangat bukit / gunung ganang.  Cantikkk... Tapi saya tak berapa pandai nak abadikan dalam gambar.  Ini antara yang mampu saya snap.  Masih banyak angle yang belum saya try ni tau.  Bukit yang berkabus tu boleh nampak dari balkoni & bilik rumah... Kalau nak tau tengah jerubu ke tak, haaa... tengok aje bukit tu.  Kalau hilang dari pandangan, tinggi lah bacaan jerebu nya tu.

Dan lagi....
Inilah antara panorama di persekitaran rumah saya.  Betul, ini dikira KL, tapi masih ternampak hijaunya.  Saya memang seronok memerhati kehijauan sekitar kawasan tempat tinggal kami.  Actually saya tak begitu appreciate dengan kehijauan kawasan rumah ku... Until lah pengunjung-pengunjung yang bertandang ke rumah tegur... "Banyaknya pokok kat rumah ko Kina... "... Ada juga yang kata " Ehh... macam hutan la kawasan ni... Patutlah Kina duduk sini... "... Hahahaha... Betullah kawan-kawan ku ini faham benar kecintaan saya dengan alam.  Cuma selama ni aje saya tak sedar yang rumah saya di kelilingi pepohon hijau, sungai & bukit bukau!
Home sweet home!


0 comments:

Post a Comment