KINA KITCHEN - TEMPAHAN

Friday, December 22, 2017
Baru-baru ini kami menerima tempahan yang agak besar kuantitinya.  Memang dilemma juga kami nak menerima atau menolak sebab tenaga kerja kami tak seramai mana.  Nak tutup kedai sehari pun, kasihan pula customers lain yang datang jauh-jauh tengok kedai tutup.  Jadi 2 hari sebelum function saya dah buat persediaan dan perbincangan dengan staff tentang tugasan.  Alhamdulillah.. Abang saya pun datang menolong dan ketiga-tiga staff bermalam di kedai untuk prep.  

Esoknya sesudah subuh terus kami ke Kina Kitchen untyk menyediakan tempahan 400 orang makan dari MYIPO.  

Kanak-kanak ribena dikurung dalam bilik stor/bilik rehat

Pagi tu ada pulak a few delivery untuk Lontong, Nasi Lemak, Sambal Sotong juga.  Maka Tiha cover tugas cashier

KAmi di dapur bertungkus lumus... 
Punyalah mengejar masa... Ini aje gambar yang sempat kami snap



Saya punyalah plan nak make sure kami boleh siapkan makanan on time.. Langsung tak terlintas tentang proses pembungkusan yang ambil masa yang sangat lama!  Bayangkan nak bungkus sup aje 200bungkus!  Kuah kari 150bungkus, Asam Pedas 50 bungkus.  Until now bahu saya masih sakit effect dari kerja-kerja membungkus tu.  Kebelakangan ni mmg bahu saya agak sensitif bila overused, tapi nak tak nak memang kena lawan dan letak ke tepi segala kesakitan tu.  Mujur jugak abang yang memang dah biasa berniaga juga.  Nasi Ayam Abang Mi yang uruskan... Kalau tak.. entahla apa jadi.  

Apapun syukur Alhamdulillah atas kurniaan rezeki dan segala kekurangan datangnya dari kami.  Diharap semua pelanggan Kina Kitchen terus menyokong kami.  Sayang anda semua!



0 comments:

Post a Comment