SEWING - PANTIES

Monday, December 4, 2017
Agak lama saya tak share aktiviti menjahit.  Saya ni bila tempat jahit tak tersusun, memang susah mood nak datang.  Meja jahit dah bertimbun dengan kain dan barang-barang jahit, aduhh.. malasnya nak arrange.  Tapi bila banyak sangat benda-benda nak kena jahit, mood tu kenalah dipaksa.. hehehe... 

Kali ni saya dan Baba cuba jahit panties sbb stok panties anak-anak memang dah lunyai, getah pun dah kendur.. hehehe.. Jumaat tu kami terjah ke kedai shirly beli getah dan rembat kain sikit.  Sikit tak sikit pun habislah jugak RM300+.. huhuhu...
Getah panty - RM0.70 permeter.  Segumpal ni 12m

Yang ni pun sama 70sen permeter, segumpal ni ada 12 m

Yng ni saya lupa pulak harga, main rembat aje.  Tapi harganya reasonable, tu saya grab aje 
Saya beli kain CL plain RM165/10m dan bercorak RM99/10m.  Nanti dah start jahit saya share ye.. Kat situ banyak jenis kain, saya ambik yang murah-murah aje sbb untuk buat pakaian harian anak-anak 

 Untuk buat panties pula, saya refer tutorial dari bawah ni.  As usual Baba yang buat pola an potong kain..
Jom lihat hasil panties kami jahit.  Untuk makluman, kami guna kain-kain perca aje, meterial knitt cotton.  Kain-kain ni semuanya dapat free... ada jiran bagi bila tau kami suka menjahit.  Jiran kata Abangnya pernah ada kilang baju suatu ketika dahulu. 
Panty ni ada kesilapan teknikal sikit masa proses mencantum.. tapi oklah.. 1st time

Panties ni pulak, tersilap masa cantum, bolehla terbalik pulak.  Teknik dah betul, cuma terjadi kesilapan.  Bila Misha tanya kenapa panty ni macam ni.. Mama cakap " Memang saja fashion dia macam tu".. hehehe.  MAterial macam ni agak leceh nak tetas sebab susah nak cari benang jahitan, jadi saya abaikan aje kesilapan ni... hehehe.. Masih boleh dipakai kan...
Seluar ni barulah ok... 


Seluar ni pun cantik sangat, cumanya ralat sikit sebab beli getah pinggang tak matching dengan getah lace.  Next time nak kena match betul-betul
Ok.. itu aje projek panties kami weekend lepas.  esoknya kami DIY benda lain pulak, nanti saya share ye.. :)


0 comments:

Post a Comment