Our Breakfast

Monday, October 22, 2012
Weekend memang masanya we all layan heavy breakfast or lebih kena kalau digelar brunch (lewat + kenyang sampai petang).. :P.  Usually set American Breakfast yg jadi pilihan.. so heavy, so easy.. hehehe

American Breakfast set for Baba

Mine.. bukan ini saja tau.. rotinya tak muat pinggan.. hehehe
Biasanya set American breakfast we all mcm kat atas ni aje.  Just dari segi egg preparation berbeza sikit.  Baba suka scramble egg (telur, susu, garam, pepper & butter dimasak atas pan).  Saya pula sukakan sunny side up.. tapi bhgn atasnya kena cair sedikit tau.. saya suka lelehan telur kuning tu terasa pecah dalam mulut... mmm... yummy..

Sekarang ni our favourite utk digabungkan dgn set American Breakfast ni Ayamas Breakfast Sausage.. saya suka stimkan supaya tak masin sgt (sosej Ayamas sedap, tapi a bit salty for me..).  Kalau sebelum ni saya kurg suka sosej, tapi Ayamas Breakfast Sausage ni memang sedap.  Sampaikan Laieqa yg anti sosej tu pun boleh makan sampai 2 ketul... Ini sudah kes berat, boncit la anak mama nanti.. hehehe..

Oh ye, tak lupa juga Chicken Meatloaf Ayamas yg sedap!! Baunya memang membangkitkan selera.  Tiha cukup suka jika saya buatkan roti sandwich yg dikepit dgn chicken meatloaf, cheese & sos.  Sometimes saya just letakkan Meatloaf ni atas sekeping roti, tabur cheese & grillkan aje.  Cukup berselera budak² ni mkn benda² tak sihat macam ni.. hehehe (ala.. makanan frozen.. instant mcm ni mana ada sihatnya kan?).  Kasi can la Mama mengelat sikit.. :)

0 comments:

Post a Comment