Tetamu

Monday, October 22, 2012
Sabtu lepas kawan my husband dtg bertandang.  Nasib dia baik sikit sbb tengah rajin jadi bykle hidangan yg dijamu.  Plan nak jamu hotpot potatoes as lunch tapi by the time dia sampai, potato masih belum masak.  Jadi saya hidang dulu creme brule yg mmg dah ada dlm peti.

Creme Brule yg baru siap masak.  Belum betul-betul siap lagi creme brule ni.  Gambar  ni sy ambik masa masak jumaat lepas.  Resepinya kemudian ye..

 After a while potato ku still tak set (dah lebih sejam dibakar)... aaiikk.. saya pun goreng cucur badak dulu. Potato ni lambat masak sbb saya buat byk sgt rasanya, dahla saya tindihkan potato tu rapat-rapat nak balancekan dgn intinya yg banyak.
Cucur badak penyelamat.. terselit cek mek molek (biasanya saya akan buat dua-dua kuih ni sekali)

Cucur badak yg dibekukan, tengah transfer ke bekas.  Boleh guna anytime..  sedap dimakan di kala hujan ni... yuumm
Tak lama lepas tu masaklah juga hotpot potatoes saya tu.  Tapi takde gambarnya sbb saya tak cadang nak masukkan dlm blog (anak-anak kurang suka).  Saya & suami pun prefer sheppard pie lagi.  Walaupun saya buat banyak, berjaya juga habis sbb saya bawa ke rumah mertua sebelah malamnya.  Tengok enjoy je everybody makan, siap bertambah-tambah.  Rasanya ok aje, tapi maybe tak kena taste dgn kami sekeluarga kot.  Jadi takde la saya akan buat lagi lepas ni.

Sejam after that barulah menu yg dinanti-nantikan keluar... Cinnamon Rolls yg amat fluffy dihidang dgn cheese ala-ala cinnabon.. hehehe..

Cinnamon Rolls yg baru siap dibakar. Kali ni tak terjojol dah (dah tau mistakes saya yg lepas.. hehehe).  Yg bentuk  tak cantik tu bhgn hujungnya.  Gulungannya tak berapa complete.  Ada baki lagi 1 loyang kecik, saya bekukan.
Kesian tetamu kena dera makan.. kalau ada high cholestrol or diabetic ke nasiblah ye.. (tak baik tau).. hehehe.. ala bukan selalu dpt dtg kan.. saya pun bkn selalu terlebih rajin mcm ni... heeeee

0 comments:

Post a Comment