Menu tak Sihat

Saturday, January 5, 2013

Menu-menu tak sihat macam ni memang sedap & jadi kesukaan.. tapi lepas makan mula lah rasa nyesal tak sudah.  Bila badan tak reti mengecil, mula la gelisah.  Sejak bersalin anak ke-3 ni nampaknya badan saya susah betul nak turun.  Kawan-kawan kata nampak okay je, tapi saya tak rasa macam tu.. jarum penimbang menjadi saksi.. huk..hukk.. Baby Misha pun kemain kuat menyusu, apsal lelemak ni masih degil?? Tiddaakkk.. 

Mac & cheese ni jarang saya buat.  Walaupun sedap, tapi cepat muak.  Lainlah dengan anak gadis saya yang baru masuk darjah 1 tu, kalau dah suka takde erti muak untuk dia.  Naik takut tengok dia makan.  Mujurlah jenis tak senang gemuk.  Maybe metabolisme tinggi lagi kan... (jelous laa)..

Mac & Cheese saya ni ditabur parmesan (untuk dptkan tekstur garing) & serbuk paprika tu yang nampak mcm hangus-hangus sikit.  Bukan sebab terentung dalam oven tau.  Resepinya macam dulu jugak tapi kali ni saya lebihkan parmesan.  Kalau tak suka bhgn cheese jadi garing sangat, boleh tutup dengan alumunium foil time dibakar.  Kalau ditutup dengan foil, hasil makanan yang dibakar ala-ala kukus sikit.  Jadi terpulanglah ikut citarasa masing-masing.  Untuk resepi, boleh jengok ke entry lama saya di sini.
Sekejap aje dah habis separuh.  Balance saya transfer dlm tupperware & simpan dlm peti.  Kalau tak nak makan dlm tempoh terdekat, masukkan aje dlm peti beku.  Patutla dua-dua peti beku ku padat.. semua benda nak sumbat dlm tu.. hehehe

0 comments:

Post a Comment